۱۰ دلیل ماجراجویانه برای سفر به ایسلند

۱۰ دلیل ماجراجویانه برای سفر به ایسلند

این مطلب توسط یکی از جهانگردان اروپایی به نام ماریا نوشته شده که ۱۰ دلیل برای سفر گردشگری به ایسلند را بیان کرده است و به شما نیز توصیه می کند که حتماً سفری به ایسلند داشته باشید.

من هر بار که درباره سفر به اروپا رویا پردازی می کنم, “ایسلند” در بالای لیست سفرهایم قرار دارد. دیدن تصاویر مختلف از زمین های یخی و خواندن داستان هایی درباره این کشور در وب, علاقه من برای رفتن به ایسلند را بیشتر می کند و مطمئنم به زودی این شانس را خواهم داشت که به آنجا بروم.

پس تا آن موقع درباره سفر خود رویاپردازی می کنم و تعطیلات ایسلندی ام را با ساخت یک لیست الهام بخش از همه مکان های دیدنی و تجربه هایی که آنجا خواهم داشت, برنامه ریزی میکنم. اما حرف زدن کافیست! در اینجا ۱۰ دلیل برای سفر کردن من و شاید شما به ایسلند وجود دارد را بخوانید.

www.persianpishraneh.com

۱۰-پیاده روی کردن روی توده های یخی

یکی از کارهای مورد علاقه من وقتی می خواهم واقعا یک کشور را تجربه کنم، پیاده روی است. پیاده روی شما را بهتر به طبیعت و روح یک کشور متصل می کند و پیاده روی روی یخ در ایسلند قطعاً یک تجربه یکتا در طول عمر است. با پیاده روی در ساحل جنوبی ایسلند حتی می توانید برخی آتشفشان ها و آبشارهای چشمگیر این کشور را ببینید.

۹-درون آتشفشان بروید

صحبت از آتشفشان شد، دلیل بعدی من برای اینکه خیلی دوست دارم به ایسلند سفر کنم این است که واقعاً می توانید وارد یک آتشفشان شوید. البته این از نوع آتشفشان های خاموش است، ولی همچنان تجربه ای باور نکردنی است. من دقیقاً نمی توانم اسم این آتشفشان را تلفظ کنم ولی هر آنچه که هست، این کار را باید انجام بدهم.

۸-غواصی در شکاف Silfra ایسلند

من از آب متنفرم. بخاطر همین است که تا حالا از انجام فعالیت های آبی دوری کردم. ولی هیچ چیز در دنیا نمی تواند جلوی من را برای داشتن بهترین تجربه غواصی در شکاف Silfra بگیرد؛ پدیده شگفت آور زیبا در زیر آب ایسلند. شهرت جهانی آن ثابت می کند که چقدر شیرجه زدن در آب های یخ زده شکاف Silfra می تواند شگفت انگیز باشد.

۷-رانندگی با ماشین برفی بروی یخ

ظاهراً چیزی به عنوان اتومبیل برفی روی یخ در ایسلند وجود دارد و من خیلی برای آن هیجان زده ام. تصور کنید که مکان های دیدنی و منظره های زیبا را در حالی که دارید روی یخ ماشین سواری می کنید تماشا کنید.

۶-دره Asbyrgi ایسلند

یکی دیگر از کارهایی که در این سفر دوست دارم انجام بدهم، پیاده روی فوق العاده در دره Asbyrgi در شمالی ترین قسمت کشور است. دیدن تصاویر آن برایم بسیار لذت بخش است و می توانم تصور کنم که چقدر عالی می شود، اگر در زندگی واقعی و از نزدیک آنجا را ببینم. همچنین چند افسانه بسیار هیجان انگیز در مورد تشکیل دره Asbyrgi وجود دارد که من واقعاً دوست دارم آنها را از مردم محلی بشنوم.

۵-مناظر خیال انگیز پارک Skaftafell ایسلند

Skaftafell منطقه ای در جنوب شرقی ایسلند است که در آن می توانید دیدنی ترین مناظر  مثل آبشارها، رودخانه های یخبندان، جنگل های چوبی، مسیرهای پیاده روی و … را ببینید. آنجا هم  چنین جایی ست که غار شگفت انگیز یخی Skaftfell وجود دارد.

۴-رفتن به آبشارهای مهیج

اینجا خانه بسیاری از آبشار های مهیج مانند Skógafoss ،Goðafoss یا Hjálparfoss است. من آبشارهایش را فقط در عکس ها دیدم ولی همین کافیست تا آنها را تبدیل به یکی از دلایل من برای سفر هر چه زودتر به ایسلند کند.

۳-غوطه ور شدن در چشمه آبی ایسلند

در واقع یکی از اهداف لیست سفر من, دیدن چشمه آبی (Blue Lagoon) در ایسلند است. این برای من تقریباً غیرواقعی به نظر می رسد، به همین خاطر خیلی خوشحال می شوم که در چشمه آبی غوطه ور شوم و مستقیماً تجربه اش کنم.

۲-دیدن ریکیاویک (Reykyavik)

پایتخت این کشور یعنی شهر ریکیاویک، یکی دیگر از مکان های افسانه ای است که من از دستش نخواهم داد. قدم زدن در اطراف بندر قدیمی، پیک نیک در نزدیکی حوضچه Tjörnin، دیدن کلیسای معروف Hallgrímskirkja، یا فقط پرسه زدن در اطراف شهر، همه این ها از نظر من خوب به نظر می رسند.

۱-دیدن شفق شمالی

دیدن شفق های شمالی همیشه در جایگاه شماره ۱ از لیست سفر من قرار دارد و ایسلند شرایط خوبی را برای نمایش شفق شمالی ارائه می دهد. این برای من باورنکردنی ست که این پدیده به صورت طبیعی رخ می دهد و تمام آسمان را روشن می کند. تنها چیزی که می خواهم این است که آنجا باشم و خودم آنرا ببینم.

www.persianpishraneh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.