راهنمای خرید لوازم تحریر مدرسه به بهانۀ شروع سال جدید تحصیلی

راهنمای خرید لوازم تحریر مدرسه به بهانۀ شروع سال جدید تحصیلی

بوی ماه مهر می آید. عده ای وحشت زده می شوند و عده ای خوشحال. عده ای وحشت زده از آمدن ماه مهر و شروع مدرسه و عده ای دیگر وحشت زده از هزینه های بالای خرید های مدرسه. در این مطلب روی صحبت ما با کسانی است که از آمدن مهر خوشحال هستند و کسانی که از هزینه های بالای خرید لوازم تحریر مدرسه وحشت زده هستند. قصد داریم نکاتی را برای خرید بهتر و به صرفه تر لوازم تحریر مدرسه برای شما بیان کنیم. نکاتی که با آن خریدی تمام و کمال و مقرون به صرفه داشته باشید.

persianpishraneh.com

خرید لوازم تحریر مدرسه

به ماه مهر نزدیک می شویم. چند هفته بیشتر نمانده تا مدرسه ها باز شوند و سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و دانشجویان شروع شود. هر چه به مهر ماه نزدیک تر شویم لوازم تحریر مدرسه و اقلام مورد نیاز دانش آموزان گران تر می شوند. اگر خرید خود را تا ماه مهر عقب بیاندازید و دیر دست به کار شوید، ممکن است مقداری به ضرر شما شود.

چند هفته به ماه مهر جشنواره ها و فروش های ویژه مخصوص فروش لوازم تحریر مدرسه شروع می شوند و تا آغاز سال تحصیلی تمام می شوند. بهتر است در این فرصت های ویژه مایحتاج یک سال تحصیلی را فراهم کنید. با این کار هم مقرون به صرفه تر عمل کرده اید و هم دردسر خرید جز به جز این موارد را در طول سال برای خود کم کرده اید.

تهیه لیست خرید

خرید کلی نیازمندی های یک سال تحصیلی از نظر هزینه بسیار به صرفه تر است، اما این کار سخت تر هم می باشد و شما باید یک خرید هوشمندانه داشته باشید تا چیزی کم نیاید. اما چطور می شود لیست کاملی از اقلام مورد نیاز یک سال تحصیلی به دست آورد؟

حدود ده بیست سال پیش در دهه های شصت و هفتاد (زمان دانش آموزی نویسنده) شرایط با اکنون فرق داشت. تمام لوازم تحریر مورد نیاز یک سال ما شامل این موارد بود:

  1. دو عدد یا نهایت سه عدد دفتر (غیر سیمی) که باید آن را برای درس های مختلف تقسیم بندی میکردیم و در هر برگ آن به اندازه سه برگ می نوشتیم.
  2. دو عدد خودکار آبی یا مشکی و یک عدد خودکار قرمز (خودکار سبز آپشن محسوب می شد)
  3. دو عدد مداد که باید آن ها را تا فیها خالدون استفاده کرده و سپس در صورت کمبود موجودی با درخواست فراوان و زدن نامه به پدر خانواده یک عدد اضافه دریافت میکردیم.
  4. یک عدد پاک کن دو رنگ آبی قرمز و یک تراش فلزی که خدا را شکر که شکستنی نبود. (لاک غلط گیر در آخرین سال های تحصیلی به عنوان یک گزینه لوکس وارد لوازم تحریر شد)
  5. یک کوله پشتی ساده (بدون چرخ)
  6. باقی موارد مورد نیاز از بخش گمشده های مدرسه تامین می شد.

راستی چند سالتونه؟

البته که در موارد بالا مقدار کمی اغراق و شوخی برای تلطیف فضا به کار برده شد، اما در واقعیت نیازمندی های لوازم تحریر مدرسه یک دانش آموز امروزی، با یک دانش آموز در دهه های شصت و هفتاد و شاید قبل تر از آن به طور عجیبی فرق دارد. امروزه شرایط و امکانات آموزشی بسیار تغییر کرده و طبیعتا در پی آن، لوازم مورد نیاز یک دانش آموز نیز دچار تغییراتی شده است. در ضمن لوازم تحریر مدرسه امروزه تنها شامل موارد لازم و کاملا ضروری نیستند، بلکه وسایل سرگرم کننده و جالب را هم باید به آن ها اضافه کرد.

قبل از اینکه نحوه تهیه لیست لوازم مورد نیاز برای یک سال تحصیلی را برای شما توضیح دهیم باید این نکته را در نظر بگیرید که این لیست ممکن است تحت تاثیر موارد زیادی باشد. از جمله مهمترین این موارد این است که فرزند یا فرزندان شما در چه سطح و درجه تحصیلی هستند؟ نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که در مقطع تحصیلی که فرزند شما در آن تحصیل می کند قرار است چه درس هایی تدریس شود؟

لیست ضروری

موارد اصلی که ممکن است شامل این موارد خاص نشوند و برای هر دانش آموزی یکسان و ضروری باشد شاملدفتر برای نوشتن، ماژیک های هایلایت، مداد و خودکار و مواردی از این دست باشند. اما مواردی از لوازم تحریر وجود دارند که مخصوص درس هایی خاص و کلاس هایی خاص می باشند. برای مثال برای درس هایی مانند هندسه و ریاضی در بعضی پایه ها داشتن ابزار اندازه گیری و رسم شکل مانند پرگار، نقاله و از این دست لوازم تحریر ضروری می باشد.

مشورت با مراکز آموزشی

تلاش خود را می کنید که لیستی کلی و جامع برای لوازم مورد نیاز سال تحصیلی پیش رو تهیه کنید، اما دست آخر در طول سال تحصیلی متوجه می شوید که موارد زیادی را تهیه نکرده اید یا کمتر از مقدار مورد نیاز تهیه کرده اید. علت این موضوع می تواند موارد زیادی باشد. از جمله این موارد می توان به تغییر روش آموزش ها در سال های جدید و استفاده از روش های جدید آموزشی نام برد. برای اینکه با چنین مشکلاتی در تهیه لیست خود رو به رو نشوید می توانید با مرکز آموزشی که فرزندتان را در آن ثبت نام کرده اید مشورت کنید و یا اگر معلم یا معلم های فرزندتان را می شناسید، از قبل با آن ها در مورد اقلام مورد نیاز هماهنگ کنید.

کشور های دیگر

جالب است بدانید در بعضی از کشورها، چند هفته قبل از شروع مدارس در مورد اقلام مورد نیاز دانش آموزان در طول سال تحصیلی لیستی تهیه شده و به والدین آن ها داده می شود، تا بتوانند راحت تر و سریع تر آن ها را تهیه کنند. در برخی مدارس و مراکز آموزشی در ایران هم این موضوع وجود دارد. می توانید با مرکز آموزشی منتخب خود هماهنگ کرده و پیشنهاد این موضوع را به آن ها بدهید تا لیستی از لوازم تحریر ضروری برای هر مقطع را تهیه کرده و در اختیار اولیا قرار دهند. البته که این لیست ها دقیق و لیست نهایی شما نیستند اما می توانند به شما کمک کنند.

یکی از راه های کارآمد برای اینکه بدانید چه چیز هایی در طول سال برای آن مقطع تحصیلی مورد نیاز است این است که می توانید با والدین بچه هایی که یک سال بالاتر هستند مشورت کنید و در مورد نیاز لوازم تحریر مدرسه در آن سال بپرسید. این راه می تواند ایده خوبی باشد، خصوصا اگر یکی از معلمان آن پایه مصرف زیادی از یک نوع از لوازم تحریر داشته باشد. (برای مثال در دوران پیش دانشگاهی در زمان نویسنده معلم هایی بودند که دانش آموزان را مجبور می کردند نکات کنکوری را با هایلایتر ها علامت بزنند.)

کلام آخر

پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به فروش های ویژه لوازم تحریر مدرسه خورد حتما از مواردی که فکر می کنید بیشتر از آن ها استفاده خواهد شد کمی ذخیره برای تمام سال نیز تهیه کنید. اگر این ذخیره ها برای سال تحصیلی اضافه آمد می توانید آن ها را برای سال بعد نگه دارید و یا حتی می توانید اضافه را به کسانی که توان خرید لوازم تحریر مدرسه را ندارند هدیه کنید.

راستی نوستالژیک ترین وسیله لوازم تحریر در دوران دانش آموزی شما چیست؟

persianpishraneh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.