روز دیکشنری، به مناسبت بزرگداشت نوآ وبستر

روز دیکشنری، به مناسبت بزرگداشت نوآ وبستر

۱۶ اکتبر هر سال، به پاس بزرگداشت و جشن سالگرد تولد نوآ وبستر (Noah Webster)، پدر دیکشنری آمریکا، روز دیکشنری نام گرفته است. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

persianpishraneh.com

نوآ وبستر، پدر دیکشنری

نوآ وبستر فرهنگ نویس، اصلاح کننده املای زبان انگلیسی، ویراستار و نویسنده پرکار آمریکایی، در شانزدهم اکتبر ۱۷۵۸ در هارتفورد (Hartford) به دنیا آمد و در ۲۸ می ۱۸۴۳ چشم از جهان فرو بست. از او به عنوان پدرتحقیق و آموزش آمریکا هم یاد می کنند. او کتاب هایی را به رشته تحریر در آورد که به پنج نسل از کودکان آمریکایی املا و خواندن آموخت. نام وبستر در ایالات متحده آمریکا تقریباً مترادف با دیکشنری شده است، مخصوصاً از زمانی که دیکشنری زبان انگلیسی او در سال ۱۸۲۸ به چاپ رسید. وبستر، که روحیه ای ناسیونالیست داشت و ارزش های آمریکایی را برتر از ارزش های اروپا می دانست، در برساختن هویتی مستقل برای زبان آمریکایی و نیز در جا انداختن املای بعضی از کلمات در زبان انگلیسیِ آمریکایی تاثیرگذار بوده است.

دیکشنری چیست؟

دیکشنری مجموعه ای از لغات به همراه معانی آنها است که در کتاب یا کتابچه ای گرد هم آمده اند. دیکشنری می تواند یک زبانه، دو زبانه و یا حتی چند زبانه باشد. در دیکشنری های یک زبانه، لغات یک زبان به ترتیب حروف الفبا فهرست می شوند و معانی و مترادف ها و گاهی متضادهای آن لغات در همان زبان مقابل آن کلمات آورده می شوند. از میان دیکشنری های یک زبانه در زبان فارسی می توان به فرهنگ معاصر فارسی اشاره نمود. اما در دیکشنری های دو زبانه، مثل فرهنگ انگلیسی-به فارسی هزاره، لغات یک زبان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده و معانی آن به زبان دیگر (مثلاً انگلیسی) آورده می شوند.

دیکشنری تجویزی و دیکشنری توصیفی

به لحاظ زبان شناسی، دو نوع دیکشنری تجویزی و توصیفی وجود دارد. در علم زبان شناسی، تجویزگرایی عبارت است از ترویج یک نوع زبان در مقایسه با زبان های دیگر. مثلاً نوآ وبستر که در صدد بود هویت مستقلی برای زبان آمریکایی ایجاد کند، حروف بعضی کلمات را تغییر داد و به همین دلیل است که امروزه معنای رنگ در زبان انگلیسی آمریکایی color است و با colour انگلیسی های دیگر متفاوت است. اما در دیکشنری های توصیفی، همانطور که از نامشان بر می آید، تنها به ذکر معنای واقعی آن کلمه بسنده می شود و فرهنگ نویس در پی ترویج و برتر دانستن یک معنا یا زبان نسبت به معنا یا زبان دیگر نیست.

دیکشنری تصویری

یکی از راه های مؤثر یادگیری لغات نگاه کردن به تصاویر رنگی و زیباست. این نکته باعث شده تا زبان شانسان به فکر انتشار دیکشنری تصویری با عکس های رنگی و جذاب بیفتند. در این دیکشنری ها به جای اینکه معنای کلمه روبروی آن نوشته شود، در کنار تصویر آن لغت آورده می شود تا زبان آموز درست همانطور که هنگام کودکی خود برای یادگیری زبان، اول به اشیا اشاره کرده و معنای آن را می پرسد؛ زبان دوم را هم همینطور بیاموزد. با این روش معنای لغات در ذهن او بیشتر جای می گیرند.

نرم افزارهای دیکشنری

فناوری باعث شده تا در انتشار دیکشنری ها هم انقلاب بزرگی ایجاد شود. امروزه دیگر همه می توانند بزرگ ترین دیکشنری ها را در گوشی تلفن هوشمند خود همراه داشته باشند. با توسعه نرم افزارهای دیکشنری های مختلف، این امکان برای زبان آموزان سراسر جهان فراهم آمده تا دیکشنری های مورد نیاز خود را که گاهی قطور هم  هستند، روی یک CD داخل کامپیوتر خود نصب کنند و یا نسخه  android یا iOS آن را روی گوشی تلفن هوشمند خود داشته باشند. همچنین، بزرگ ترین دیکشنری های جهان دارای وبسایت هستند و بدون نیاز به خرید CD یا نسخه چاپی می توان تنها با اتصال به وب از آنها استفاده نمود.

persianpishraneh.com

مراقبت از سگ ها: چگونه حواسمان به دوست کوچکمان باشد

مراقبت از سگ ها: چگونه حواسمان به دوست کوچکمان باشد

یک سگ می‌تواند شادی و نشاط را برای هر فردی به ارمغان بیاورد. اما، قبل از اینکه تصمیم به قبول کردن سرپرستی یکی از آن‌ها بگیرید، بهتر است با روش های مراقبت از سگ ها آشنا شوید. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، داشتن یک سگ می‌تواند حس سرزندگی و خوشحالی را به هر خانه‌ای بیاورد، پس طبیعی است که سلامت و خوشحالی این رفیق چهار پا نیز اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. در این مقاله، تلاش کرده‌ایم تا کلیه مراقبت های عمومی سگ ها را گردآوری کرده و در قالب یک مطلب ارائه کنیم.

قبل از هر چیز، اگر مایل به پذیرش سرپرستی یک سگ هستید، قبل از خریدن یکی از این دوست‌داشتنی‌ها سری هم به پناهگاه‌های حیوانات بزنید و از آن‌جا دوست خود را انتخاب کنید.

persianpishraneh.com

مراقبت از سگ ها – تغذیه

به طور کلی، تعداد وعده‌های غذایی لازم برای سگ‌ها در سنین مختلف به قرار زیر است:

  • توله‌های ۸ تا ۱۲ هفته‌ای معمولاً نیاز به چهار وعده در روز دارند.
  • به توله‌های ۳ تا ۶ ماهه سه وعده غذا بدهید.
  • برای توله‌های ۶ ماهه تا ۱ ساله، دو وعده غذا در روز کافی است.
  • پس از ۱ سالگی، معمولاً یک وعده غذا در روز کفایت می‌کند.
  • برای برخی از سگ‌ها، شامل سگ‌های بزرگ و آن‌هایی که مشکل نفخ دارند، بهتر است تغذیه طی دو وعده کوچک‌تر صورت بگیرد.

استفاده از غذای خشک مرغوب باعث ایجاد رژیم غذایی متعادلی برای سگ‌های بزرگسال می شود. می‌توان در کنار آن از غذای کنسروی نیز استفاده کرد و یا آن را با آب مخلوط کرد. ممکن است سگ شما عاشق خوردن پنیر، تخم مرغ پخته و حتی و میوه و سبزیجات باشد، اما توجه داشته باشید که میزان این مواد نباید بیشتر از ۱۰٪ از کلیه خوراکی‌های روزانه سگ باشد.

اما توله‌ها تنها باید به خوردن غذای با کیفیت و مناسب سن و نژاد خود اکتفا کنند. پس لطفاً از دادن خوراکی‌های آدمیزاد به توله‌ها خود‌داری کنید! زیرا باعث به هم خوردن سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی شده و مشکلات استخوان و دندان را برای این کوچولو ها به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه باعث بد غذایی و چاقیمفرط در آن‌ها می‌شود. ضمناً توجه داشته باشید که آب تازه و تمیز همیشه در دسترس توله‌ها باشد و ظرف آب و غذای آن‌ها را نیز مرتب تمیز کنید و بشویید.

مراقبت از سگ ها – ورزش

سگ‌ها برای سوزاندن کالری، تحریک ذهن و سالم ماندن نیاز به ورزش دارند. البته، نوع این ورزش‌ها به نسبت نژاد، جنسیت، سن و سطح سلامت سگ‌ها متغیر خواهد بود. ورزش همچنین باعث می‌شود که حوصله سگ‌ها سر نرود که باعث جلوگیری از بروز رفتارهای مخرب در آن‌ها می‌شود. بازی و سرگرمی در شرایط کنترل شده و تحت نظارت یک انسان همچنین، باعث ارضای بسیاری از نیازهای غریزی سگ مانند کندن، انبار کردن، جویدن و دنبال کردن می‌شود.

مراقبت از سگ ها – پیرایش

مرتب برس کشیدن سگ‌ها باعث تمیز ماندن آن‌ها و البته، کاهش میزان ریزش مو آنان می‌شود. همچنین، در آب و هوای گرم حواستان به کک‌ها و کنه‌ها باشد تا سگتان همیشه سالم و زیبا باشد. بیشتر سگ‌ها (البته در صورتی که خودشان را کثیف نکنند) بیشتر از چند بار در سال نیاز به حمام ندارند. قبل از استحمام، مو‌ و کرک‌های سگ را شانه و یا قیچی کنید. در مرحله آب‌کشی نیز این کار را با دقت انجام دهید وگرنه در صورت باقی ماندن مقداری از صابون بر روی پوست، کثیفی به سرعت جذب پوست سگ می‌شود.

مراقبت از سگ ها – حمل و نقل

برای حمل سگ کوچک خود یک دست را زیر سینه سگ قرار دهید و و با دست دیگر پاها را از زیر بگیرید. تحت هیچ شرایطی تلاش نکنید که توله یا سگ کوچک خود را با گرفتن دست‌ها، دم و یا پشت گردن از زمین بلند کنید. اگر مجبورید سگ بزرگ خود را بلند کنید، این کار را از زیر قفسه سینه انجام دهید و با دست دیگر حمایت لازم برای اندام‌های تحتانی آن را فراهم کنید.

مراقبت از سگ ها – مسکن

حیوان خانگی شما نیاز به جایی گرم و آرام دارد به خوبی استراحت کند. یک قفس مخصوص آموزش و یا یک تخت خواب مخصوص سگ‌ها می‌‌تواند برای این کار ایده‌آل باشد و قرار دادن یک پتو و یا بالش تمیز می‌تواند حس راحتی بیشتری به دوست چهارپای شما بدهد. اما توجه داشته باشید که این بالشت و پتو باید به طور مرتب شسته شوند. اگر سگ وقت زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کند، حتماً از وجود محلی سایه دار و البته آب خنک اطمینان حاصل کنید. البته، در فصل‌های سرد سال، باید به دنبال جایی گرم، خشک و پوشیده برای سگتان بگردید.

مراقبت از سگ ها – شناسنامه

از مقررات مربوط به نگه‌داری حیوانات خانگی آگاه شوید و در صورت لزوم مجوز‌های ضروری برای نگه‌داری از سگ را فراهم کنید. این کار در کنار داشتن شناسنامه و میکروچیپ شناسایی، باعث می‌شود در صورت مفقود شدن سگ، پیدا کردن آن س

در فصل‌های گرم سال، مهم است که هر روز پوست سگ را بازرسی کرده و از عدم وجود هر گونه کک، کنه و مشابه آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به مورد مشکوکی بر خورد کردید، حتماً با دامپزشک خود در این زمینه مشورت کنید. امروزه متد‌های متنوعی برای درمان این گونه بیماری‌ها وجود دارند که ساده‌ترین آن‌ها، شانه مخصوص از بین بردن کک است.

مراقبت از سگ ها – داروها و سموم

 

از استفاده از دارو هایی که توسط دامپزشک برای سگتان تجویز نشده اند، اکیداً خودداری کنید. اگر احتمال می‌دهید که سگ ماده‌ای سمی خورده است، از خود درمانی پرهیز کرده و بلافاصله حیوان را به دامپزشکی ببرید.

مراقبت از سگ ها – عقیم‌سازی

اده‌تر باشد.

مراقبت از سگ ها – کک و کنه

برای حفظ سلامتی حیوان خانگی و کنترل جمعیت آن‌ها بهتر است سگ خود را تا ۶ ماهگی عقیم کنید. البته، فراموش نکنید که قبل از هر تصمیم‌گیری جدی، با دامپزشک خود مشورت نمایید.

مراقبت از سگ ها – واکسن

یکی از مسائلی که هیچ‌گاه نباید فراموش کنید،  های دوست چهارپایتان است. واکسیناسیون درست و به موقع باعث می‌شود که حیوان خانگی کمتر بیمار شده و نیز، از اپیدمی یا واگیر دار شدن بیماری جلوگیری می‌کند.

لوازم ضروری

 

فهرست زیر شامل برخی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز برای مراقبت از سگ ها است:

  • غذا و جایزه با کیفیت
  • ظرف غذا
  • ظرف آب
  • اسباب بازی
  • برس، شانه و شانه مخصوص کک
  • قلاده با پلاک مشخصات
  • بند قلاده
  • قفس برای آموزش
  • تخت خواب با بالش و یا پتو
  • مسواک

حواستان به کثیف‌کاری‌های سگتان باشد

در بیرون از منزل حتماً از قلاده و بند برای سگتان استفاده کنید. این کار امنیت خود سگ و البته افرادی را تضمین می‌کند که خیلی از این حیوان دل خوشی ندارند. اگر هم لازم بود که سگتان به ندای طبیعت پاسخ دهد، لطفاً پس از انجام ماموریت محل را پاکسازی کنید.

 

داشتن یک سگ به عنوان حیوان خانگی شادی و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد، اما نباید مراقبت های ضروری سگ ها را فراموش کرد. خوشبختانه، با خواندن این مقاله می‌توانید از دوست چهار پای خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

persianpishraneh.com 

نقش صبحانه در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن

نقش صبحانه در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن

نقش صبحانه در کاهش وزن چه رابطه ای با سوخت و ساز بدن دارد؟ شاید یک جوال کلیشه ای این باشد که با خوردن صبحانه سوخت و ساز بدن افزایش یافته، بنابراین نباید از صبحانه بگذریم. اما چنین باوری از لحاظ علمی تا چه اندازه درست است؟ آیا می توان بدون خوردن صبحانه لاغر شد؟


persianpishraneh.com

نقش صبحانه در کاهش وزن به لحاظ علمی

سؤال این است که آیا نقش صبحانه در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن حقیقت دارد؟ آیا می توان با خوردن صبحانه لاغر شد؟ جواب این سؤال در اصل منفی است. تاکنون به لحاظ علمی نقش صبحانه در کاهش وزن ثابت نشده است.

اعضای انجمن تغذیه آمریکا (American Society for Nutrition) در خصوص اهمیت صبحانه به بحث و تبادل نظر پرداختند. آنها مطالعات انجام گرفته بر روی تناوب وعده ها و کاهش وزن را مورد بررسی قرار دادند. نتیجه جای بسی تأمل دارد. آنها دریافتند که مطالعه و تحقیق بر روی عادت های غذایی کار دشواری است. در نتیجه نتوانستند نقش صبحانه در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن را ثابت کنند. این مسأله در مورد بقیه ی وعده های غذایی نیز صادق است. در حقیقت رابطه ای بین میزان خوردن در زمان های مختلف و سوزاندن کالری در طول روز پیدا نشده است.

یک بیانیه منتشر شده توسط انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (International Society for Sports Nutrition) نیز این ادعا را قوت می بخشد. این بیانیه به شکل زیر عنوان شده است:

تعدد وعده های غذایی به طور قابل ملاحظه ای فرآیند ترمو جنسیس (کالری سوزی طبیعی در روز) را افزایش نمی دهد. این مسأله همچنین بر مصرف انرژی کلی و نرخ افزیش و کاهش سوخت و ساز بدن تأثیری ندارد.

به صورت ساده و خلاصه باید گفت که خوردن وعده های غذایی در روز نمی تواند به صورت مستقیم بر کاهش وزن یا افزایش سوخت و ساز بدن تأثیر داشته باشد.

نظر کارشناسان تغذیه در مورد نقش صبحانه در کاهش وزن

شاید بخواهید علم و تحقیقات علمی را نادیده بگیرید. بسیاری مسائل وجود دارد که نمی توان از راه علمی به آن رسید. بسیاری دیگر هم هستند که هنوز علم به آنها دست نیافته است. به لحاظ منطقی می توان گفت که خوردن صبحانه بر افزایش سوخت و ساز بدن مؤثر است. کسی هم در خصوص اثرات مثبت یک صبحانه ی مقوی اعتراضی ندارد. البته کارشناسان تغذیه در مورد میزان اثربخشی و عدم اثربخشی وعده ی صبحانه نکات کلیدی ارائه می دهند که قابل توجه است.

خانم دکتر جیل وایزنبرگر (Jill Weisenberger) متخصص تغذیه و علوم دیابت معتقد است که اغلب مردم درک درستی از اهمیت وعده ی صبحانه ندارند و در این خصوص می گوید:

خوردن صبحانه آن گونه که مردم آرزویش را دارند، بر روی سوخت و ساز بدن تأثیر گذار نیست.تحقیقاتی مثبت در زمینه ی خوردن صبحانه جهت کنترل وزن وجود دارد. اما در خصوص سوزاندن کالری هنوز چیزی به اثبات نرسیده است.

صحت گفته های ایشان توسط بیانیه ی آکادمی علوم تغذیه و رژیم غذایی (Academy of Nutrition and Dietetics) آمریکا نیز قابل تأیید است. در این بیانیه آنها ابراز داشته اند که به خصوص ادعاهای موجود پیرامون خوردن صبحانه و کاهش وزن، هیچ ادعای واضحی در خصوص نقش صبحانه در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن نمی توان کرد.

نتیجه نهایی

گر در رژیم غذایی به سر می برید و در خصوص افزایش سوخت و ساز بدن خود گیج شده اید، نگران نباشید. تحقیقات انجام شده در خصوص نقش صبحانه در کاهش وزن به معنای چشم پوشی کردن از خوردن صبحانه نیست. اینکه صبحانه بر سوخت و ساز بدن تأثیری ندارد، دلیل قانع کننده ای برای حذف وعده ی صبحانه نیست.

بدون شک خوردن هرکدام از وعده های صبحانه، شام و نهار در جای خود اهمیت دارد. نکته اینجاست کهخوردن صبحانه باعث می شود که شما در طول روز از مصرف هله هوله و تنقلات چشم پوشی کنید. تا هنگام وعده ی نهار معده ی شما پر است. موقع نهار نیز به دلیل گرسنگی بیش از حد ناشی از نخوردن صبحانه از غذاهای پرکالری و چرب دوبرابر مصرف نخواهید کرد.

مهم ترین عامل برای کاهش وزن:

  1. افزایش کالری خروجی یا فعالیت بدنی
  2. کاهش کالری یا کربوهیدرات ورودی

میزان کالری خروجی باید از ورودی بیشتر باشد. بنابراین بهترین عامل در افزایش سوخت و ساز بدن ورزش کردن است.

این نکات را به خاطر بسپارید و یک وعده ی سالم و مقوی صبحانه را هیچ گاه فراموش نکنید.

persianpishraneh.com 

۷ مقصد فوق العاده برای سفر ارزان به اروپا

۷ مقصد فوق العاده برای سفر ارزان به اروپا

هر کسی که با سرگردانی و ناراحتی از مسافرت نرفتن دست و پنجه نرم می کند، حتماً با خود می گویید سفر هزینه زیادی دارد، مخصوصاً سفرهای خارج از کشور و اروپایی. ما در وبلاگ های افرادی که به سفرهای اروپایی با هزینه کم می روند، جستجویی کردیم و افرادی را پیدا کردیم که سفر ارزان به اروپا را تجربه کرده اند. با ما همراه باشید تا این ۷ مقصد سفر ارزان به اروپا را ببینید و رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

برای ما ایرانی ها، سفر به هر کجای دنیا گران است. با این قیمت دلار نمی توان به راحتی برای سفرهای خارجی و به ویژه اروپایی برنامه ریزی کرد. اما بد نیست بدانید برخی از شهرهای اروپایی هزینه پایینی دارند و سفر به آنها حداقل برای یک بار ارزش دارد.

persianpishraneh.com

سفر ارزان به اروپا : آستوریاس (Asturias)، اسپانیا

دریا، کوه و نوشیدنی های خاص. این سه کلمه شعار اهالی برای تعریف کوتاهی از آستوریاس، منطقه ای در ساحلی شمال غربی اسپانیا است. سفر ارزان به اروپا با حمام آفتاب در ساحل کوستا ورده (Costa Verde)، نوشیدن از چشمه مقدس در پناهگاه حیات وحش کوادونگا (Covadonga)، پیاده روی کوهستانی در پارک ملی اروپایی پیکوس (Picos de Europa National Park) و خوردن تازه ترین غذاهای دریایی که تجربه فوق العاده ای دارند. در انتها نوشیدنی های سیب خاص این منطقه را فراموش نکنید.

میانگین هزینه روزانه: ۹۵ دلار

سفر ارزان به اروپا : سالزکامرگوت (Salzkammergut)، اتریش

منطقه بسیار زیبا و دیدنی سالزکامرگوت از سالزبورگ (Salzburg) تا کوه های داخ اشتاین (Dachstein) کشیده شده است. اصلاً جای تعجب نخواهد بود که بدانید این منطقه به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. وقتی در روستای هال اشتات (Hallstatt) اقامت داشته باشید، فکر می کنید که در داستان های پریان در حال زندگی هستید. می توانید سوار قایق های رنگی دریاچه شوید و یا به دوچرخه سواری و رانندگی با اتومبیل در این منطقه زیبا بپردازید. همچنین می توانید از غارهای نمکی قدیمی و شگفت انگیز این منطقه دیدن کنید. گفته می شود این غارها اولین معادن نمک دنیا بوده اند.

میانگین هزینه روزانه: ۱۱۳ دلار

سفر ارزان به اروپا : آزروس (Azores)، پرتغال

آزروس منطقه جدا افتاده، آرام و با آتشفشانی فعال، مشهور به «هاوایی اروپا»، مجمع الجزایری در ساحل پرتغال و پر از دریاچه هایی که قبلاً دهانه آتشفشان ها بوده اند، غواصان، آبشارها، چشمه های گرم و محیطی کاملاً سرسبز است. از آنجا که سفر بین جزایر این منطقه هزینه بیشتری دارد، پیشنهاد ما این است که جزیره سائو میگوئل (São Miguel) را برای توقف انتخاب کنید. در جایی که می توانید غذای محلی به نام Cozido das Furnas بخورید، این غذا نوعی خورش پخته شده با بخار آتشفشانی است، غذایی که آن را با گرمای بخار آتشفشان تهیه می‌کنند.

میانگین هزینه روزانه: ۱۲۳ دلار

سفر ارزان به اروپا : پلیون پنینسولا (Pelion Peninsula)، یونان

آب های کریستالی احاطه شده با کوه های سرسبز، که برخی معتقدند این منطقه سانتوریتی یونان زیباترین سواحل دنیا را دارد. به علاوه، شما مجبور نیستید از منطقه اصلی خیلی دور شوید تا به اینجا برسید. اگر علاقه به گشت و گذار در طبیعت دارید، می توانید از ده ها روستا روی تپه های متعدد، در سراسر مسیرهای کوهستانی بازدید کنید. اگر می خواهید سفری فرهنگی داشته باشید، حتماً به موزه باستان شناسی Athanasakeion  سر بزنید و اگر آرامش رویایی می خواهید، به منطقه Damouchari در پلیون بروید که فیلم «Mama Mia» فیلم برداری شد. همه اینها سفر ارزان به اروپا را برای شما رقم خواهد زد.

میانگین هزینه روزانه: ۸۷ دلار

سفر ارزان به اروپا : پراست (Perast) ، مونته نگرو

بندر ونیزی قدیمی پراست در دامنه های شیبدار خلیج کوتور‌ (Bay of Kotor) قرار دارد. هرچند که در آنجا با یک خیابان اصلی روبرو می شوید، اما نگران نباشید، اگر به گشت و گذار علاقه دارید ۱۶ کلیسا و ۱۷ پالازو با نماهای زیبا در این شهر کوچک وجود دارد. اما بهترین کاری که می توانید در این شهر آرام انجام دهید، تماشای غروب خورشید دیدنی و آرامش خاص این شهر است.

میانگین هزینه روزانه: ۹۹ دلار

سفر ارزان به اروپا : جزیره پاگ (Pag Island)، کرواسی

جزیره پاگ بوسیله پلی به سرزمین اصلی متصل شده است که از شهر زادار (Zadar) حدوداً یک ساعت رانندگی فاصله دارد. این جزیره سنگی توسط دریای آبی دریایی احاطه شده و به پارچه های توری شکل و پنیر گوسفندی معروف است. منطقه ساحلی Zrce منقطه ای عالی برای گذراندن تفریحات تابستانی با زندگی شبانه خوب پیشنهاد می شود. همچنین اگر به دنبال آرامش هستید، سواحل شنی سفید بسیار زیادی وجود دارد که به تنهایی می توانید در آنجا به استراحت بپردازید.

میانگین هزینه روزانه: ۷۷ دلار

سفر ارزان به اروپا : جزیره ساراما (Saaremaa Island)، استونی

«عجیب و جالب» شاید کوتاه ترین تعریف برای جزیره ساراما در دریای بالتیک باشد. فانوس دریایی، آسیاب های بادی و قلعه های قدیمی مربوط قرن دوازدهم میلادی را تصور کنید. از زمان شوروی سابق، هر نوع توسعه ای در این جزیره متوقف شده و حالا همه چیز تقریباً همانطور که در جنگ جهانی دوم بوده، دیده می شود. تصمیم گیری در مورد آنچه در این جزیره انجام می دهید، آسان است زیرا کورسار (Kuressaare) تنها شهر این جزیره است. این جزیره برای صعود به بالای دیوارهای قلعه کورساربرای تماشای نمای بی نظیر دریای بالتیک معروف است.

میانگین هزینه روزانه: ۲۵ دلار

.

شاید شما به این موضوع بیندیشید که سفر همیشه هزینه بر خواهد بود، اما وقتی اطلاعات کافی درباره شهرهای مختلف دنیا پیدا می کنید، متوجه می شوید که نیازی به هتل های لوکس در بهترین شهرها ندارید تا سفری لذت بخش و اروپایی را تجربه کنید. بودجه مشخصی را در نظر بگیرید و برنامه ریزی کرده و سفر را آغاز کنید. دنیا پر از زیبایی و شگفتی برای شما خواهد بود.

persianpishraneh.com