مزایای ازدواج غافل گیر کننده

مزایای ازدواج غافل گیر کننده

هر شخصی که ازدواج کرده و متأهل شده به شما نمی گوید که این کار فقط شامی عالی و گل های رز سر میز شام است. در واقع غافل گیری های تأهل و مزایای ازدواج به مرور زمان خود را نشان خواهند داد. نرخ ازدواج نسبت به ۱۵۰ سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده، اما هنوز فرصت ها و مزایای زیادی وجود دارند که می توان به آن ها اشاره کرد. اگر در  چند قدمی بله گفتن هستید، به دانستن مواردی غافل گیر کننده از مزایای بی بدیل ازدواج نیز علاقه مند خواهید بود.

persianpishraneh.com


مزایای ازدواج : پولدارتر شدن

متأهل شدن مزایای زیادی در موارد اقتصادی شما دارد و از این میان می توان به مواردی مانند سرشکن شدن هزینه ها اشاره کرد. که این مقوله به خودی خود باعث افزایش مقادیر نقدینگی و میزان بهره مندی شما از ثروت خواهد شد. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که متأهل شده اند، شخصاً حدود ۷۷ درصد افزایش ثروت و نقدینگی را متحمل می شوند. متأهلین همچنین تغییرات شگرفی در وضعیت مالی نسبت به افرادی که متاهل نبوده یا جدا شده اند، دارند. پس هنگامی که مراسم جشن ازدواج گران و پر هزینه ای برگزار می کنید، تصمیماتی که ضمن تأهل می گیرید می توانند باعث سرپوشی این مخارج شده و از لحاظ مالی وضعیت شما را بهبود بخشند.

مزایای ازدواج : بیمه سلامت

وقتی درباره مقوله بیمه سلامت صحبت می کنیم، افراد متأهل دارای انتخاب بیشتری نسبت به سایرین هستند. خیلی از شرکت های بیمه گذار سلامت، پیشنهادهایی را برای پوشش خدمات درمان و سلامت خانواده و افراد و همسر تحت تکلف ارائه می کنند که معمولاً برای افراد مجرد ارائه نمی دهند. پس اگر همسر شما دارای پیشنهادهای بهتری از این پوشش های درمانی و خدمات سلامتی از شرکت بیمه خود هستند، می توانید آن را انتخاب کنید. افزون بر اینکه اغلب طرح برنامه های بیمه ای خانوادگی داریم، هزینه کمتری را برای بیمه و خدمات درمانی پرداخت خواهیم کرد تا اینکه هر فرد جداگانه اقدام به این کار کند. این چیزی است که خیلی ها آن را دوست داشته و می پسندند.

مزایای ازدواج : استرس کمتر

تحقیقاتی که در دانشگاه شیکاگو بر روی افراد متأهل انجام شده نشان داده است که افرادی که در رابطه هایی طولانی مدت و تأهل قرار دارند، بازخوردهای کمتری از افسردگی و تنش و استرس کمتر خواهند داشت. در این تحقیقات آن ها با استفاده از بازی کامپیوتری میزان استرس، فشار و ناراحتی که برای افراد به وجود می آمده را اندازه گیری کردند. با این آزمایش سطح هورمون استرس را قبل و بعد از آزمایش اندازه گیری کرده و دریافتند که افراد مجرد از هر دو جنس مذکر و مؤنث سطح بالاتری از هورمون استرس به نام کورتیزول (Cortisol) را نسبت افراد متأهل داشتند.

مزایای ازدواج : افسردگی کمتر

ممکن است که بتوانید مجرد مانده و زندگی شاد و مفرحی داشته باشید و در ازدواج و تأهل نیز نیاز چندانی شادی و تفریح ندارید. اما دست کم یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه ویرجینیا بر روی افراد در محدوده بیست سالگی، گزارش ها میزان چشمگیر کمتری از افسردگی در افرادی مشاهده شد که متأهل بوده و دارای زندگی مشترک بودند.

مزایای ازدواج : رفتارهای مخاطره آمیز کمتر

با گذشت زمان افراد متأهل رفتارهای خود را تغییر داده و رفتارهای بهتری را نسبت به قبل از خود نشان می دهند. یکی از جالب ترین آن ها این است که افراد متأهل کمتر خود را در معرض خطر قرار می دهند. بر طبق تحقیقات انجام شده افرادی که با هم زندگی مشترک دارند، با احتیاط بیشتر کارهای خود را نسبت به کسانی که تنها زندگی می کنند، انجام می دهند و این رفتار محتاطانه هنگامی تشدید می شود که پیوندی عاطفی میان افراد شکل می گیرد. پس از همسر خودتان هنگامی که کمربند ایمنی صندلی شما را می بندد، متشکر باشید!

مزایای ازدواج : دوره نقاهت کوتاه تر و بهتر

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه روچستر آمریکا (University of Rochester) انجام شده است، افراد متأهلی که به واسطه امراض قلبی مورد عمل جراحی قرار گرفته اند، سه برابر بیشتر از افرادی که ۱۵ سال یا بیشتر تنها زندگی کرده اند، تحت تأثیرات این عمل های جراحی قرار می گیرند. البته این موضوع همچنان به درستی معلوم نیست که این تفاوت به خاطر پیگیری های سلامتی شخصی در خانواده بوده یا به خاطر احساس همدردی و وابستگی احساسی این افراد به هم باشد، ولی در کل نتیجه یکسان بوده و این اختلاف برای آن ها وجود دارد. افزون بر اینکه هر اندازه که ازدواج و زندگی مشترک شادتری داشته باشید، بسیار بهتر دوره نقاهت خود را سپری کرده و از امراض خلاص خواهید شد و در کل داشتن قلبی شاد می تواند پیشبرنده شما به سوی سلامتی باشد.

مزایای ازدواج : شانس علاج سرطان بیشتر

تحقیقات گسترده ای بر روی ۸۰۰ هزار افراد مبتلا به سرطان انجام شده و در نتیجه آن افراد متأهل از موفقیت و شانس بهبودی بیشتری نسبت به سایر افراد در برخورد با این بیماری ها دارند. شخص بیمار مبتلا به سرطانی که متأهل است تمایل بیشتری به بهبود داشته و محققین دانشگاه کالیفورنیا اینطور فکر می کنند که این می تواند به دلیل این باشد که آن ها پشتوانه ای روانی و خانوادگی در هنگام بروز این امراض نسب به افراد خانواده خود و همسرشان از خود نشان می دهند.

مزایای ازدواج : خواب راحت تر

ممکن است مدام به خاطر اینکه همسرتان ملحفه را از روی شما به سمت خود می کشد اذیت شوید، اما تحقیقاتی که روی ۲۰۰ خانم متأهل انجام شده دریافته است خانم هایی که از ازدواج خود راضی هستند، خوابی بهتر نسبت به سایرین دارند. هر اندازه که ازدواج این افراد شادتر و راضی کننده تر باشد، به خواب رفتن و در خواب ماندن این افراد راحت تر و بهتر است. نویسنده این تحقیقات در دانشگاه پیترزبورگ همچنینی گزارش داد  خانم هایی که مجرد بودند یا طلاق گرفته اند، بسیار سخت تر و بدتر از خانم های متأهل به خواب می روند.

مزایای ازدواج : عمر طولانی تر

اگر شما عاشقانه ازدواج کرده اید، خبر خوب این است که تأهل می تواند به عمر طولانی تر شما کمک کند. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه سینسیناتی (University of Cincinnati) انجام شده، زندگی متأهلی باعثکاهش نرخ مرگ و میر به میزان ۸۰ درصد برای مردان و ۵۹ درصد برای خانم ها خواهد شد. سرپرست تحقیقات انجام شده می گوید ازدواج می تواند تأثیری شگرف بر میزان طول عمر شما نسبت به افرادی که ازدواج نکرده اند، بگذارد. خیلی ها اینطور فکر می کنند که ازدواج و زندگی مشترک نتایج مشابهی خواهد داشت، اما بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، زندگی مشترک بدون ازدواج منجر به عمری کوتاه تر خواهد شد.

بزرگ ترین سود

البته که هیچ کدام از موارد فوق واقعاً ما را برای ازدواج ترغیب نمی کند و مردم همچنان بنا به یک رسم قدیمی ازدواج می کنند که عشق و زندگی مشترک داشته باشند. بله. عشق تمام آن چیزی است که به آن نیاز دارید اما اینکه با ازدواج مزایا و منافع خیلی زیادی به دست می آورید به اصل داستان صدمه ای نخواهد زد.

 

persianpishraneh.co

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.