تجربه توریست ها از غذاهای کشورهای مختلف از سراسر جهان

تجربه توریست ها از غذاهای کشورهای مختلف از سراسر جهان

در این نوشته لیستی از غذاهای کشورهای مختلف، خوراکی ها و دسرهای رنگارنگ از سرتاسر جهان وجود دارد که توسط توریست های مختلف نوشته و گردآوری شده است. این غذاها شما را مجبور می‌کنند تا رویای بازدید از کشورهایی که این غذاها از آنجا آمده‌اند، در سر بپرورانید و همچنین بخواهید با طرز پخت آنها آشنا شوید و در خانه‌ خود آنها را درست کنید.

 

یکی از جذاب ترین بخش های هر سفر، چشیدن طعم غذاهای کشورهای مختلف هست. غذاهایی که با توجه به اقلیم خاص و آداب و رسوم یک کشور رواج پیدا کرده و در فرهنگ و سنت مردم ریشه دوانده است. برای آشنایی بهتر با سبک زندگی و فرهنگ مردم هر سرزمین باید مرسوم‌ترین غذاهایشان را بشناسیم.

persianpishraneh.com

۱.مارچوبه یا مارچوبه سفید (Spargel or white asparagus)، آلمان

مارچوبه یا مارچوبه سفید آلمان بسیار معروف است. این غذا اغلب در اواخر بهار یا اوایل تابستان و در انواع مختلف سرو می‌شود که معروف ترین آن به طور پوست کنده، جوشانده شده و با سس گوجه فرنگی یا سس هلندی است و به احتمال زیاد دومین مزه دوست داشتنی در سوپ خامه ای است. من عاشق آن هستم که با نان تست و پنیر آن را کباب کنم. به شدت توصیه می‌کنم هرکس که به آلمان سفر می‌کند آن را امتحان کند.

۲. ترافید (Truffade)، فرانسه

اسم این غذا ترافید است و اساساً برای درست کردن این غذا سیب زمینی را نازک ورقه کرده، در یک تابه بزرگ می‌پزند و روی آن را با پنیر آب شده، ترجیحاً پنیر محلی آوورن (Auvergne) که به اسم تام فِقش (Tome Fraiche) شناخته می‌شود، می‌پوشانند. پیاز و سیر را نیز می‌توان به صورت دلخواه اضافه کرد.

این یکی بهترین غذاهایی است که تابحال خورده ام. در دوازده سال گذشته به عنوان یک مهاجر دور از فرانسه زندگی کرده ام و هر زمانی که برمی گردم نمی‌توانم خیلی برای سفارش دادن یک ترافید صبر کنم. به طور باور نکردنی خوشمزه، با طعم پنیر و مناسب روزهای سرد است و من دوست دارم وقتی که غذا را به اتمام رسانده‌اید و به صندلی چسبیده‌اید، احساس شما را ببینم. اگر قصد دارید وزن کم کنید، اصلاً این غذا را پیشنهاد نمی کنم.

۳.پائلا (Paella)، اسپانیا

این عکس بهترین پائلایی است که تا به حال دیده ایم. به طوری باور نکردنی خوشمزه و با طراوت است. ما این غذا را امسال در اسپانیا و در حالی که در خانه نشسته بودیم میل کردیم.

۴.تاپاس سنتی (Traditional tapas dish)، اسپانیا

این عکس یک ظرف تاپاس سنتی است که از مارچوبه گریل شده (grilled asparagus)، ژامبون ایباریا (Iberian ham) و زرده کامل یک تخم مرغ درست شده است. تمام چاشنی ها طعم و مزه واقعی می‌دهند. من این غذا را وقتی در زیر نور آفتاب اسپانیا در محلی به نام لوکوس تاپاس (De Locos Tapas) در آندالوسیا (Andalucia) خوردم،  شهری که در امتداد یک دره طبیعی بسیار دیدنی ساخته شه است.

صاحب رستوران خیلی دوست داشتنی هریک از غذاها را یک به یک معرفی می‌کرد. به همان خوبی، غذایی نظیر ساندویچ خوشمزه خرچنگ، گوشت گوساله و جوانه های تازه همراه با ژامبون را امتحان کردیم و بعد یک نوشیدنی نوشیدیم تا همه را شسته و هضم کند، روز کاملی بود.

۵.باساشی (Basashi)، ژاپن

در زمانی که در توکیو هستیم، برای صرف غذا به رستوران کوچک و همیشه هم شلوغی به نام ایزاکایا (Izakaya) می‌رویم و قصد داریم این غذا را بررسی کنیم. غذایی به نام باساشی که گوشت خام ساشیمی (Sashimi) آغشته با سس سویا و زنجبیل است. همچنین، سالاد یونانی همراه با کمی خلال لوبیا خوردیم. همه چیز خوشمزه بود، اما ساشیمی برای جویدن کمی سفت بود.

۶.سالاد آسورتی (Assorti Salad)، بلغارستان

ما عاشق غذا خوردن هستیم و یک رستوران به ندرت می‌تواند با اندازه غذا ما را به چالش بکشد. به همین دلیل، وقتی رستوران هاجیدراگانوویته ایزبی (Hadjidraganovite Izbi) را پیدا کردیم، غافلگیر شدیم. واقعاً عاشق سالاد آنجا شدیم که ترکیبی نادر از طعم های سنتی بلغارستان بود و شامل هر آن چیزی می‌شد که قبل از اینکه خارجی ها بخواهند کشور را ترک کنند باید از آن مکان بازدید کرده و آن ها را امتحان کنند. اگر به بلغارستان سفر کردید، حتما سالاد آسوریت را امتحان کنید، پشیمان نخواهید شد.

۷.چویی چین (Chuối chiên)، ویتنام

چویی چین، نمونه یک دسر بسیار لذت بخش برای من در ویتنام بود. به طور ساده می‌توان آن را موز قطعه قطعه و کاملاً سرخ شده، توصیف کرد. من در زمستان از شهر کوهستانی ساپا (Sapa) دیدن کردم و این دسر گرم با پوششی ترد که با موز نرم پر شده، در شب های سرد، حس آرامش عجیبی به شما می‌دهد. در آن مکان بارها آن را با سس شکلات گرم درست کردم. حس شادی آور خاصی داشت.

۸.ونزلی دیل (Wensleydale)، انگلستان

این تصویر در لبنیاتی ونزلی دیل (Wensleydale Creamery) در یورکشایر دیل (Yorkshire Dales) انگلستان گرفته شده است. بیش از ۷۰۰ نوع مختلف پنیر در انگلستان تولید می‌شود و ونزلی دیل (که در چندین نوع مختلف وجود دارد) دارای خامه ای متمایز با بافتی ترد است. مخصوصا وقتی با پای سیب یا کیک میوه ای خورده می‌شود، بسیار خوشمزه است.

۹.شام سوخاری (Roast dinner)، استرالیا

با توجه به خوردن غذای کبابی سنتی، یک گاز از غذا در خارج از کشور، مستقیماً مرا به خاطرات خانه ام می‌برد. غذای مورد علاقه من گوشت کباب شده آبدار با سس های ساخته شده از سس سیب و سبزیجات کباب شده است. دوست دارم گوشت گاو، گوشت مرغ با سیب زمینی سرخ شده، کدو تنبل، هویج، گل کلم، پنیر، ذرت، نخود فرنگی و خامه پر شده از سس خردل سرو شود.

۱۰.نان و کلوچه دارچینی (Cinnamon bun)، سوئد

از زمان سفر ما به استکهلم در ماه آگوست و تحقیقات من قبل از سفر، تمام چیزهای مربوط به اسکاندیناوی به خصوص آشپزی سوئدی من را وسوسه کرد. به عنوان مثال نان و کلوچه هایشان را امتحان کنید. یک صندلی گرم و نرم با یک بالشت که پشت سر خود قرار داده ام، در حالی که زیر یک پتو جمع شده و با نوشیدن جرعه ای چای از پنجره به منظره ای پاییزی می‌نگرم را برایم یادآوری می‌کند. خوردن یک کلوچه دارچینی واقعی سوئدی به این معنی است که می‌توانم قهوه مورد علاقه خود را در هرجای دنیا که هستم داشته باشم، از لحظات آرام با یک چیز خوشمزه لذت ببرم و به عزیزانم فکر کنم.

 

خوردن غذاهای کشورهای مختلف علاوه بر لذت بردن از طعم های جدید می‌تواند بر روحیه و دید شما به دنیای اطرافتان تاثیر زیادی بگذارد و همچنین با ساکنان کشورهای دیگر حس ارتباط و دوستی بیشتری پیدا کنید.

persianpishraneh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.