رنگ های مکمل رزگلد در دکوراسیون داخلی

رنگ های مکمل رزگلد در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ هایی برای وسایل فلزی بسیار فراتر از رنگ های متداولی مانند نقره ای است. مسی، طلایی و رنگ گرم برنجی که با هم ترکیب می شوند، رنگی می سازند که انتخاب را سخت تر می کند. رزگلد همه چیز اطراف ما را، از طلا و جواهر گرفته تا گوشی های تلفن همراه، دربرگرفته است و می تواند دکوراسیون منزل نیز را متحول کند. دکوراسیون رزگلد درخشندگی ملایم و لطیفی به اطراف می بخشد و چشم و روح را هم خسته نمی کند.

اما رنگ رزگلد می تواند اندکی ترسناک هم باشد. طیف صورتی رنگ آن می تواند رنگی ناشناس و غیر متداول در مصنوعات فلزی باشد، که اندکی هماهنگی و سازگاری با سایر اجزای مبلمان را تحت تأثیر قرار داده و آنها را از هماهنگی خارج می کند. واضح است که برای بسیاری از مردم این رنگ طیف رنگی مورد علاقه برای وسایل خانه نیست، اما هنگامی که این رنگ را با رنگ مناسبی کنار هم ست کنید، این رنگ گرم طبیعی می تواند انتخاب های زیادی برای دکوراسیون منزل در اختیارتان قرار دهد.

persianpishraneh.com

مکمل رزگلد در دکوراسیون : صورتی روشن

با برنده آشکار این جفت سازی آغاز می کنیم، صورتی. وقتی به هماهنگی رنگی با رزگلد می رسیم، ترکیب رزگلد و صورتی عقدشان در آسمان ها بسته شده است. از همه اینها که بگذریم بهتر است رزگلد را رز صورتی بنامیم. هنگامی که صورتی متالیک را به دکوراسیون اتاقی با رنگ های صورتی غیر متالیک اضافه می کنیم، درآمیخته شدن دو رنگ و بازی رنگی که با هم می سازند، منجر به تولید لایه ای درخشان و خاص قمی شود.

در اینجا مثال روشنی از این آمیختگی را می بینید. در این اتاق کودک آینه ای رزگلد، نقطه ای مرکزی در تقابل با رنگ سفید به همراه صندلی صورتی ساخته است. بافت های متضاد در تقابل رنگ های نزدیک به هم، می توانند باعث افزایش استفاده از رنگ های ساده در اتاق شوند.

به بیان ساده، رنگ های صورتی و خاکستری همراه آویزهای رنگ رزگلد، به طرزی زیرکانه در اتاق خواب طراوت ایجاد می کنند.

راهنمایی طراحی: هنگامی که از رنگ های صورتی و رز گلد استفاده می کنید، از بافت هایی با رنگ های متضاد فلز با سطوح سخت براق استفاده کنید. این کار باعث انحراف دید از سطوح خشن فلز شده و نمایی ملایم تر به اتاق و اجزای داخل آن می دهد.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : آبی فیروزه ای

.آبی فیروزه ای ترکیبی کامل و غیر منتظره ای با رزگلد می سازد. کیفیت تسکین دهندگی و طراوت رنگ آبی به رنگ های گرمی مانند رزگلد اجازه تلألو داده اما تقابل تضادهای رنگی آن تا اندازه ای که انتظار می رود، شدید یا ناسازگار نیست. اساساً آهنگ رنگ های سبز و زرد باعث بالا رفتن آهنگ رنگ هایی طلایی مانند رزگلد شده و رنگ های درخشانی مانند رنگ های خورشید برای ما ایجاد می کنند.

راهنمای طراحی: هنگامی که رنگ های رزگلد و آبی را با یکدیگر ترکیب می کنیم – به عنوان مثال در آشپزخانه – آهنگ گرمی از رنگ ها روی چوب ساخته می شود و  با تضادی که با رنگ سفید می سازد، منجر به گرم تر شدن رنگ رزگلد شده و سایه روشنی از رزگلد و آبی را به وجود خواهد آورد.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : خاکستری براق

بعد از صورتی، خاکستری از رنگ های متداولی است که با رنگ رزگلد بسیار خوب هماهنگ می شود. این ترکیب به خصوص در قطعات بزرگ باعث جذب شدن عناصر تند و قرمز رنگ رزگلد می شود. بعد از نارنجی، رنگی مانند رزگلد اندکی نارنجی تر و پر هیاهوتر به نظر می رسد. در تضاد با آن ها، رنگ خاکستری پس زمینه ای زیبا و شیک می سازد که اجازه می دهد جنبه های ظرافت و زیبایی رنگ رزگلد درخشنده و نمایان شود.

سعی کنید در سرتاسر اتاق از طیف های مختلف رنگ خاکستری را با عناصر رزگلد استفاده کنید. از روشن تا تیره، هر قطعه ای که به این رنگ انتخاب شده باشد لایه ای از جذابیت را در فضا ایجاد خواهد کرد. چنانچه از بافت متفاوتی استفاده می کنید، می توانید از سایه روشن های متفاوت قطعات رزگلد استفاده کنید.

راهنمای طراحی: همکاری سایه ها و طیف های متفاوتی از خاکستری با رنگ هایی به روز مانند صورتی می تواند باعث درخشش و نمایانی بیشتری در رنگ های رزگلد استفاده شده در اتاق شود.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : آبی نفتی

اگر به دنبال رنگ بیشتری هستید اما همچنان می خواهید که رنگ ملایم و روشنی مانند طیف خاکستری را برای اتاقتان داشته باشید، آبی نفتی را امتحان کنید. مانند خاکستری، آبی نفتی یا آبی دودی، هنگامی که کنار رزگلد استفاده می شود، رنگی ملایم به نظر می رسد. خنکی رنگ آبی به طیف صورتی رز گلد اجازه می دهد درخششی خاص و بدون رزق و برق عجیب داشته باشد.

راهنمای طراحی: رنگ سفید رنگی خارق العاده برای لوازمی است که آبی دودی و رزگلد هستند. در این عکس می توانید ترکیب سردی رنگ آبی و گرمی رنگ رزگلد را با اضافه شدن اندکی هیجان بصری در کنار لوازم سفید رنگ ببینید.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : سفید

به عنوان یک قانون کلی، سفید رنگی بسیار عالی برای پس زمینه رنگ های رزگلد است، مخصوصاً هنگامی که می خواهید رزگلد ستاره توجهات در اتاق باشد. در این صورت و با در نظر گرفتن هماهنگی رنگ ها، سفید رنگی کامل برای جلب توجه نبوده و اجازه می دهد رز گلد درخشش خاص خودش را داشته باشد. در نتیج دیوارهای متین با درخششی خورشید گونه خواهید داشت که بسیار جلب توجه خواهند کرد.

راهنمای طراحی: اگر سفید یا بژ رنگ های غالب اتاقی است که می خواهید لوازم رزگلد در آن داشته باشید، می توانید از اشکال و بافت هایی متفاوتی با رنگ سفید استفاده کنید. آرایش سفید رنگ اجازه می دهد رنگ رزگلد در فضا حس شده و وسایل رنگ دار شما را همچنان رنگی باقی نگه دارد.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : چوب

چوب ترکیبی مناسب برای رنگ رزگلد است. وقتی می خواهید دکوراسیون خود را با رزگلد بسازید، به مبلمان چوبی و رنگ آن ها خوب نگاه کنید، نه به بافتی که دارند. رنگ گرم چوب مکمل رزگلد است. بافت خاص و طبیعی چوب هم احساس ملایم تری از طیف فلزی رزگلد منتقل خواهد کرد.

راهنمای طراحی: برای زندگی بخشیدن به وسایل چوبی، سعی کنید فقط یک وسلیه با رنگ رزگلد به آن اضافه کنید. مقدار کمی رنگ بسیار اثر بخش خواهد بود و آنچنان که نشان داده شده می بینید که کوسن های صورتی رنگ چقدر در فضای این عکس تغییر ایجاد کرده اند.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : مشکی مات

برای یک ست با وقار، زیبا و رویایی همراه لوازم رزگلد، به فکر دیوارها، مبلمان یا وسایل بزرگ به رنگ مشکیباشید. سایه روشنی که رنگ مشکی با هر رنگ براقی ایجاد می کند، بر خصیصه فلز گونه و متالیک رزگلد تاکید بیشتری ایجاد می کند.

وقتی از رنگ مشکی برای وسایل خود استفاده می کنید، توجه داشته باشید فقط وسایل کوچک با رنگ رزگلد می توانند تأثیر شگرف در تقابل با رنگ مشکی ایجاد کنند. استفاده از وسایل بزرگی با این رنگ می تواند منجر به فضایی شلوغ و پر همهمه شود..

راهنمای طراحی: در اینجا صندلی های انحنادار چرمی مشکی و کوسن ها، تضادی جالب با رنگ گرم رزگلد اطرافشان به وجود آوردند.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : سرمه ای

سرمه ای با خیلی از رنگ ها ست می شود. این آبی تیره کلاسیک واقعیت رزگلد را حفظ می کند. سرمه ای نیز مانند مشکی و خاکستری با جذب نور زمینه آبی،  درخشش ذاتی رز گلد را بدون زرق و برق اضافی نمایان می کند.

راهنمای طراحی: وقتی می خواهید رزگلد را با رنگ های کلاسیکی مانند آب تیره استفاده کنید، مقداری کمی از آن به دکوراسیون خود اضافه کنید. در این اتاق خواب آبی، می توانید ببینید چطور فقط یک عنصر رزگلد توجه شما را به خود جذب کرده و اجازه نمی دهد توجه چندانی به سایر عناصر (مانند تخت خواب) بیندازید.

مکمل رزگلد در دکوراسیون : زرد روشن

برای یک پالت آفتابی از ترکیب رنگ زرد با لوازم رزگلد استفاده کنید. رنگ ها و طیف های روشن طلایی که در رنگ زرد وجود دارد، اجازه می دهند درخشش طبیعی بیشتری از رنگ رزگلد داشته باشیم و جذابیت بیشتری در محیط به وجود آوریم. مانند ترکیب آشنای زرد و نارنجی، هر طیف و سایه ای از رنگ زرد به خوبی با رنگ رزگلد ست می شود.

وقتی که رنگ های زرد و رزگلد را با هم استفاده می کنید، برای پس زمینه رنگی طبیعی در نظر بگیرید. این عکس مثالی کامل و بی نقص از چگونگی کار رنگ خاکستری است که درخشش با اجزایی کوچک زرد را نشان می دهد. قاب ها و قطعات تریینی رزگلد مکملی هستند که بدون در بر گرفتن کل جذابیت اتاق، به آن ها درخششمناسبی ارائه می دهند.

راهنمای طراحی: سعی کنید مقداری آبی روشن به وسایل زرد و رزگلد خود اضافه کنید. تعداد کمی لوازم آبی باعث ملایم شدن تم زرد می شود. با این کار تاثیر رنگ رزگلد در وسایل فلزی شما ثابت نگه داشته می شود.

 persianpishraneh.com

۸ تاثیر جالب موسیقی بر مغز انسان

۸ تاثیر جالب موسیقی بر مغز انسان

فردریش نیچه

ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام برده‌است. ولی از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند. در هر صورت موسیقی امروز دانش و هنری گسترده‌ای است که دارای بخش‌های گوناگون و تخصصی می‌باشد. صدا در صورتی موسیقی نامیده می‌شود که بتواند پیوند میان اذهان ایجاد کند و مرزی از جنس انتزاع آن را محدود نکند.

اما این علم، هنر و یا پدیده‌ی فوق‌العاده چه تاثیری بر انسان و روحیاتش دارد؟ محققان در سرتاسر جهان به مطالعه‌ی این تاثیرات پرداخته‌اند که خلاصه‌ی بسیار کوچکی از همه‌ی نظریات آنها را می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید.

persianpishraneh.com

۱- موسیقی شاد و یا غمگین بر دید ما به مسائل خنثی تاثیر می‌گذارد

معمولا می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا یک موسیقی شاد و غمگین است، اما این نظر معمولا برخواسته از احساسی است که با شنیدن موسیقی به فرد منتقل می‌شود. در واقع، مغز ما به موسیقی شاد و غمگین متفاوت پاسخ می‌دهد.

حتی قطعه‌های کوتاه موسیقی شاد یا غمگین بر ما تاثیر می‌گذارند. یک تحقیق نشان می‌دهد که پس از شنیدن یک قطعه‌ی موسیقی کوتاه، شرکت کنندگان بیشتر تمایل داشتند که وضعیت خنثی‌ای را به عنوان وضعیتی شاد و یا غمگین تفسیر کنند تا با موسیقی‌ای که شنیده بودند، هماهنگ شود. این موضوع با دیگر حالت‌های چهره نیز اتفاق افتاد، اما بیشتر برای موقعیت‌هایی قابل توجه بود که به حالت خنثی نزدیک‌تر بودند.

موضوع جالب‌تر دیگر در مورد چگونگی تحت تاثیر موسیقی قرار گرفتن احساسات این است که دو نوع احساسات به موسیقی مرتبط هستند: احساسات ادراکی و احساسات عاطفی.

این بدان معنی است که برخی اوقات می‌توانیم احساسات یک قطعه‌ی موسیقی را بدون تجربه کردن‌شان، درک کنیم، که دال بر این موضوع است که گوش دادن به موسیقی غمگین برای بسیاری از نه تنها افسرده کننده نیست، بلکه بسیار هم لذت بخش است.

بر خلاف شرایط واقعی، هیچ خطر و یا تحدید جدی‌ای هنگام گوش دادن به موسیقی ما را تهدید نمی‌کند، بنابراین می‌توانیم احساسات مربوطه را بدون تجربه‌ی واقعی، درک کنیم.

۲-صدای پس زمینه می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد

همه آهنگ‌های انرژتیک درون لیست موسیقی‌شان را دوست دارند. اما هنگامی که بحث خلاقیت کاری به میان می‌آید، ممکن است موسیقی بلند بهترین گزینه نباشد.

تحقیقات نشان داده‌اند که سطح ملایم موسیقی نقطه عطفی برای خلاقیت است. موسیقی پس زمینه حتی بیشتر از سطوح پایین موسیقی خلاقیت انسان را تحریک می‌کند.

عملکرد این قضیه به گونه‌ای است که موسیقی ملایم دشواری پردازش را افزایش داده که منجر به افزایش پردازش انتزاعی و خلاقیت بالاتری می‌شود. به بیان دیگر، هنگامی که در تلاش برای پردازش کارها هستیم، به سمت روش‌های خلاقانه‌تر می‌رویم.

۳-سلیقه‌ی موسیقی شخصیت را پیش‌بینی می‌کند

مطالعه‌ای که در آن زوج‌ها با نگاه کردن به لیست آهنگ‌های مورد علاقه‌ی دیگری، یکدیگر را شناختند، نشان داد که این افراد به پیش بینی‌های قابل اعتمادی نسبت به ویژگی‌های اخلاقی یکدیگر رسیده‌بودند.

این تحقیق ۵ ویژگی اخلاقی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد و جالب این بود که برخی از ویژگی‌ها بسیار دقیق و بر اساس سلیقه‌ی موسیقی دیگری پیش بینی شده بودند.

به طور خلاصه، یافته‌های مطالعه را می‌توان به صورت راهنمای زیر ارائه داد:

  • طرفداران موسیقی بلوز دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش، مهربان و راحت هستند.
  • طرفداران موسیقی جز دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش و راحت هستند.
  • طرفداران موسیقی کلاسیک دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، درونگرا و راحت هستند.
  • طرفداران موسیقی رپ دارای اعتماد به نفس بالا و اهل گردش هستند.
  • طرفداران موسیقی اپرا دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق و مهربان هستند.
  • طرفداران موسیقی کانتری و وسترن سخت کوش و اهل گردش هستند.
  • طرفداران موسیقی رِگِی دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش، مهربان و راحت هستند و اصلا اهل سخت کوشی نیستند.
  • طرفداران موسیقی دنس خلاق و اهل گردش هستند، اما مهربان نیستند.
  • طرفداران موسیقی ایندی دارای اعتماد به نفس پایین و خلاق هستند، اما مهربان و سخت کوش نیستند.
  • طرفداران موسیقی بالیوود خلاق و اهل گردش هستند.
  • طرفداران موسیقی راک یا هوی متال دارای اعتماد به نفس پایین، خلاق، مهربان و راحت هستند، اما سخت کوش و اهل گردش نیستند.
  • طرفداران موسیقی پاپ دارای اعتماد به نفس بالا، سخت کوش، اهل گردش و مهربان هستند، اما خلاق و راحت نیستند.
  • طرفداران موسیقی سول دارای اعتماد به نفس بالا، خلاق، اهل گردش، مهربان و راحت هستند.

۴-موسیقی هنگام رانندگی به طور قابل ملاحظه‌ای حواس‌مان را پرت می‌کند (بر خلاف باور متدوال)

مطالعه‌ی دیگری که روی نوجوانان و جوانان انجام شد، بر چگونگی تاثیر موسیقی بر نحوه‌ی رانندگی آنها تمرکز کرد.

رانندگان هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌ی خودشان، سکوت و یا موسیقی ایمن (که محققان پیشنهاد کردند) مورد آزمایش قرار گرفتند. البته که اکثر آنها موسیقی خودشان را ترجیح داد، اما ثابت شد که بیشتر باعث پرتی حواس می‌شود: هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌ی خودشان، رانندگان اشتباهات بیشتری مرتکب می‌شدند و با خشونت بیشتری رانندگی می‌کردند.

جالب‌تر این که موسیقی ارائه شده توسط محققان بسیار موثرتر از سکوت بود. این طور به نظر رسید که موسیقی ناآشنا، یا غیرجذاب بهترین گزینه برای رانندگی است.

۵-یادگیری موسیقی می‌تواند مهارت‌های حرکتی و استدلالی را به طور قابل توجهی افزایش دهد

به طور کلی افراد تصور می‌کنند که یادگیری یک ابزار موسیقی برای کودکان بسیار مفید است، اما در واقع این کار بسیار مفیدتر از چیزی است که انتظارش را داریم. یک مطالعه نشان داد کودکانی که سه سال و یا بیشتر آموزش نوازندگی آلات موسیقی دیده‌اند بهتر از آنهایی که آموزش موسیقی ندیده‌اند، از نظر توانایی های تبعیض شنوایی عمل کردند.

این کودکان هم چنین در از نظر دایره‌ی لغت و توانایی‌های استدلال غیرکلامی امتیازات بهتری به ثبت رساندند، که شامل درک و بررسی اطلاعات بصری مانند شناسایی روابط، شباهت‌ها و تفاوت‌های میان شکل‌ها و طرح‌ها است.

۶-موسیقی کلاسیک می‌تواند توجه بصری را بهبود دهد

تنها کودکان نیستند که می‌توانند از آموزش و یا قرار گرفتن در معرض موسیقی بهره ببرند. یک تحقیق کوچک نشان داد که بیماران سکته‌ی مغزی هنگام گوش دادن به موسیقی کلاسیک، توجه بصری بیشتری کسب کردند.

این مطالعه هم چنین نویز سفید و سکوت را برای قیاس نتایج امتحان کرد، و دریافت که مانند مطالعه‌ی رانندگی که به آن اشاره شد، سکوت منجر به بدترین نتایج شد.

۷-تماس تلفنی یک سویه، بیشتر از مکالمات معمولی باعث پرتی حواس می‌شوند

مطالعه‌ی دیگری که به جای موسیقی بر نویز تمرکز کرد، نشان داد هنگامی که بحث از پرتی حواس در مکالمه با دیگران به میان می‌آید، تماس‌های تلفنی یک سویه از همه بدتر هستند.

پس از اینکه یک پرسشنامه مشخص کرد که به نظر ۸۲% افراد شنیدن مکالمه‌ی تلفنی دیگران آزاردهنده است، ورونیکا گالوان، روانشناس شناختی دانشگاه سن دیگوی آمریکا تصمیم گرفت دلیل این آزار را کشف کند.

در یک مطالعه، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند که یکی از این دو گروه باید به یک سو از یک مکالمه‌ی تلفنی و گروه دیگر به مکالمه‌ی کامل گوش می‌دادند و یک پازل را حل می‌کردند.

گروهی که به یک سو از مکالمه گوش می‌دادند تمرکز کمتری نسبت به گروه دیگر داشت. که محققان دلیل آن را تلاش برای حدس سوی دیگر مکالمه دانستند که فرد شرکت کننده نمی‌شنود.

۸-موسیقی به ورزش کردن کمک می‌کند

برگردیم به موسیقی! می‌بینیم که همانطور که سکوت نمی‌تواند به خلاقیت و رانندگی بهتر کمک کند، هنگام ورزش هم چندان عامل موثری نیست.

سالهاست که تحقیقات بر روی تاثیر گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش در حال انجام است. در سال ۱۹۱۱، یک مطالعه نشان داد که گوش دادن به موسیقی در مقابل سکوت، باعث افزایش سرعت رکاب زدن دوچرخه سواران می‌شود.

این امر به این دلیل است که گوش دادن به موسیقی می‌تواند فریادهای خستگی مغز را سرکوب کند. همانطور که بدن می‌فهمد که خسته هستیم و می‌خواهد که استراحت کنیم، به مغز نیز پیام‌هایی می‌فرستد تا پیام استراحت ارسال کند. گوش دادن به موسیقی رقیبی برای بدن در تسخیر توجه مغز است و به ما کمک می‌کند تا به راحتی از این پیام‌های خستگی چشم پوشی کنیم.

نوشته شده توسط: مینا داودی

persianpishraneh.com

 


۱۰ جاذبه گردشگری برتر در ایتالیا

۱۰ جاذبه گردشگری برتر در ایتالیا

ایتالیا کشوری با سابقه تاریخی است. سفر به ایتالیا آرزوی خیلی هاست. اگر برای تعطیلات ایتالیا را انتخاب کرده اید، مطمئنا در پی یافتن جاذبه های ایتالیا هستید که بتوانید نهایت لذت را از سفرتان ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ مکان دیدنی برتر در ایتالیا آشنا شوید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

۱- کلوسئوم  Colosseum

برای مسافران کلوسئوم از مکان هایی است که باید ببینند. این آمفی تئاتر بزرگ که در نوع خود بزرگترین جایی است که تاکنون توسط امپراطوری روم ساخته شده است و یک مدل برای امکانات ورزشی است که تا به دوران مدرن باقی مانده است  و یک یادآوری برجسته از دوران باستان وتاریخ گسترده ای از رم است.

۲- کانال های ونیز  Venice Canals

گوندولا سواری سنتی است که قرن ها در بین مسافران ونیز مرسوم است. ونیز شهری جزیره ای است و در خیابان های شهر، کانال های طولانی دارد. در بین کانال ها ساختمان های قدیمی می بینید که برای صدها سال دست نخورده باقی مانده اند. معروف ترین کانال ونیز، گراند کانال نام دارد و یکی از زیباترین مکان ها برای گرفتن عکسهای عاشقانه است.

۳- پمپئی Pompeii

خرابه های شهر پمپئی، بر اثر انفجار آتشفشان کوه وزوو به وچود آمده است.  کاوش و حفاری بقایای خانه ها، بازارها، حمام ها، معابد، تئاترها، نشان از زندگی باستانی دارد. گردشگران تور ایتالیا می توانند با رفتن به این شهر، از روم ۲۰۰۰ سال قبل دیدن کنند.

۴- برج کج پیزا  Leaning Tower of Pisa

برج کج پیزا یکی از مهمترین جاذبه های شهر پیزاست. شهرت این برج به دلیل نقص به وجود آمده در آن است. آغاز ساخت این برج در دوره رنسانس در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسید و پس از ۱۷۷ سال ، سرانجام در سال ۱۳۵۰ کار ساخت آن به پایان رسید. برج کج پیزا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. امروزه بازدیدکنندگان می توانند از پله های برج بالا روند و سراسر شهر پیزا را ببینند.

۵- دریاچه کومو  Lake Como

دریاچه کومو یکی از دیدنی ترین مناطق ایتالیاست. هوای خوب، آب، منظره ی کوهستانی از ویژگی های این منطقه زیبا از محسوب می شود. در این منطقه ویلاها و کاخ های بسار مجللی وجود دارد. ثروتمندان تعطیلات را در دریاچه کومو می گذرانند. این دریاچه یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا به شمار می‌رود و در آن فعالیت‌های تفریحی از جمله ماهی‌گیری انجام می‌شود.

۶- ساحل آمالفی  Amalfi Coast

ساحل آمالفی میراث جهانی یونسکوست که در ساحل جنوبی شبه جزیره سورنتین در استان سالرنو در جنوب ایتالیا قرار دارد. شهرهایی بر روی دامنه کوه های شیب دار که به سوی دریا می روند. یکی از شهرهای اصلی این منطقه Positano است اما کل منطقه محبوب گردشگران تور اروپامی باشد. این منطقه از مناطق مورد علاقه ثروتمندان جهان است که برای تعطیلات آمالفی را انتخاب می کنند.

۷- کلیسای سانتا ماریا دل فیوره فلورانس  Florence Duomo Santa Maria del Fiore

سانتا ماریا دل فیوره یکی از بهترین کلیساهای جامع در جهان است که در سال ۱۲۹۶ میلادی ساخته شده است. در سال ۱۴۳۴ بزرگ ترین گنبد قرمز و آجری سراسر دنیا، توسط فیلیپو برونلسکی بنا شد. برج ناقوس کلیسا بر پایه ای ۸۲ متری ساخته شده است. در مجموع ۴۱۴ پله را باید بپیمایید تا به برج ناقوس برسید و نمایی فوق العاده از فلورانس را ببینید. این کلیسا از جمله جاذبه های محبوب گردشگران جهانی است.

۸- پنج سرزمین Cinque Terre

Cinque Terre که به پنج روستا ترجمه می شود، پنج روستای ساحلی با صخره های شیب دار و تپه است. مونته روسو آل ماره، ورنزا، Corniglia، مانارولا و ریوماگیوره نام این پنج روستا هستند. یکی از مشخصه های این روستا وجود تعداد زیاد قایق در کنار اسکله آن است. قایق سواری ، شنا کردن در دریای آرام و آبی ، پیاده روی و تماشای غروب آفتاب در کنار دریا از دلایلی است که توریست های زیادی را به این منطقه می کشاند.

۹- شهر واتیکان  Vatican City

واتیکان خانه ی باارزش ترین مجموعه های هتری جهان است. کلیسای سنت پیتر و میدان سنت پیتر از جمله جاذبه های واتیکان هستند. همچنین کلیسای سیستین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است.

۱۰- رومن فروم  Roman Forum

.

رومن فروم همان چیزی است که در نگاه اول شما را به رم باستان میبرد. اهمیت تاریخی این مکان به عنوان قلب امپراتوری روم نمی تواند اغراق آمیز باشد. این میدان مرکز بازرگانی، سیاسی و مذهبی رم باستان بوده است و طاق سپتیموس سوروس، معبد ساترن، طاق تایتوس و خانه وستال ها در این میدان بوده است. پیاده روی در فاصله ساختمان ها بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است.

 

معرفی گوشی هواوی میت ۱۰

معرفی گوشی هواوی میت ۱۰

شرکت چینی هواوی بالاخره محصولات جدید خود با نمایشگرهای بزرگ با لبه‌های باریک و عنوان گوشی هواوی میت ۱۰ را رسماً معرفی کرد. این محصولات شامل دو پرچمدار یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، نسخۀ لوکس پورشه دیزاین و یک نسخۀ مقرون به صرفه‌تر با نام میت ۱۰ لایت می‌شوند. در معرفی محصولات جدید سری Mate، بیش از هر چیز روی خصوصیات مربوط به هوش مصنوعی این گوشی‌ها تأکید و تبلیغ شده است.


persianpishraneh.com


در این مطلب ابتدا و بیش‌تر در مورد گوشی هواوی میت ۱۰ معمولی و میت ۱۰ پرو صحبت خواهیم کرد و نیم‌نگاهی نیز به دو نسخۀ دیگر خواهیم داشت.

مهم‌ترین اختلاف بین دو محصول اصلی یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، تفاوت آن‌ها در اندازه و ظاهر آن‌هاست. میت ۱۰ از یک صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ استفاده می‌کند اما میت ۱۰ پرو از نمایشگر OLED و ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۱۶۰ بهره می‌برد. حاشیه‌های متقارن دو گوشی در بالا و پایین هم به خوبی باریک شده‌اند. علیرغم اندازۀ بزرگ‌تر، نسخۀ پرو با توجه به نسبت تصویر ۱۸:۹ به نظر کوچک‌تر از مدل معمولی – که نسبت تصویر آن ۱۶:۹ است – می‌رسد و شباهت بیشتری به سایر پرچمداران بدون حاشیۀ اخیراً معرفی‌شده توسط سایر شرکت‌ها دارد.

 

برای میت ۱۰ و ۱۰ پرو، رنگ‌های قهوه‌ای و صورتی در نظر گرفته شده و دو رنگ مشکی و طلایی برای میت ۱۰ معمولی و ۱۰ لایت و رنگ‌های آبی و خاکستری نیز انتخاب‌های اختصاصی برای میت ۱۰ پرو هستند. نسخۀ خاص با طراحی پورشه دیزاین هم با رنگ مشکی ویژه عرضه می‌شود. اکثر سایر مشخصات پورشه دیزاین با میت ۱۰ پرو برابر است. سنسور اثر انگشت در میت ۱۰ در زیر صفحه نمایش و در میت ۱۰ پرو بدنۀ پشتی قرار داده شده است. نسخۀ پرو از گواهی IP67 به معنای مقاومت در مقابل آب بهره می‌برد و نسخۀ معمولی و لایت، دارای جک هدفون و شکاف کارت حافظۀ microSD هستند.

سخت افزار گوشی هواوی میت ۱۰

گذشته از تفاوت‌های ظاهری، از نظر مشخصات سخت‌افزاری، نسخه‌های ۱۰ معمولی و ۱۰ پرو تفاوت چندانی ندارند. هر دو از پردازندۀ Kirin 970 اختصاصی هواوی، چهار گیگابایت حافظۀ رم، باتری با ظرفیت ۴٫۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های دوگانه شرکت قدرتمند لایکا با دیافراگم f/1.6 بهره می‌برند. درست مانند پرچمدارهای قبلی هواوی مثل پی۱۰، ترکیب دوگانۀ دوربین‌های اصلی از یک سنسور رنگی ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تک‌رنگ ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند که قابلیت افزودن نور و جزئیات به تصویر را دارد. میت ۱۰ پرو یک نسخۀ دیگر با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت و مدل پورشه دیزاین نیز با همین میزان رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود.

میت ۱۰ لایت نیز از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند اما تفاوت عمدۀ آن با سایر نسخه‌ها، پردازندۀ قدیمی‌تر آن است که Kirin 659 خواهد بود و با توجه به فقدان چیپ هوش مصنوعی، از قابلیت‌های مخصوص مرتبط با این مورد هم در آن خبری نیست. ضمن اینکه دوربین دوگانۀ اصلی این محصول از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ثانویه تشکیل می‌شود و خصوصیت ویژۀ آن نیز استفاده از ترکیب یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور دیگر ۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلوی گوشی هواوی میت ۱۰ لایت است. با این حساب، این گوشی از ۴ دوربین برای ثبت تصاویر شما استفاده خواهد کرد.

گوشی هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو هر دو از پورت USB نوع C استفاده می‌کنند و هواوی هم راهی برای تبدیل گوشی به یک کامپیوتر دسکتاپ طراحی کرده است. این روش از نظر کاربرد، شبیکه داک Dex شرکت سامسونگ و محصولات دیگری مثل Windows Continuum یا Motorola Atrix است اما هواوی این کار بدون نیاز به یک داک و تنها با اتصال گوشی با کابل به یک مانیتور فراهم کرده است. در این حالت گوشی می‌تواند حدود سه ساعت یک محیط دسکتاپی را با پشتیبانی از آفیس و پنجره‌های قابل کوچک و بزرگ کردن برای شما فراهم کند.

 

بزرگ‌ترین امتیاز محصولات جدید هواوی، استفاده از چیپ جدید Kirin 970 است که توسط همین شرکت ساخته شده است. در این چیپ، بخشی که خودِ هواوی آن را NPU یا واحد پردازش عصبی می‌نامد وجود دارد که کنترل عملیات مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در این بخش صورت می‌پذیرد. پیش از این اپل نیز هم‌زمان با معرفی آیفون‌های ۸ و ده، «موتور عصبی» موجود در چیپ A11 Bionic را معرفی کرده بود و باید به زودی منتظر نبرد بین هوش‌های مصنوعی محصولات این شرکت‌ها با یکدیگر باشیم.

یکی از بزرگ‌ترین ادعاهای هواوی این است که پردازش هوش مصنوعی چیپ جدید می‌تواند به شدت میزان کند شدن دستگاه و افت کارایی آن در طول زمان را کاهش دهد. هواوی این موارد را، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های اندرویدی می‌داند و میت ۱۰ با استفاده از روش‌های پردازشی خاص خود، مدلی از نحوۀ استفاده از گوشی توسط کاربر می‌سازد و تخصیص منابع در دستگاه توسط یادگیری ماشین طبق پیش‌بینی رفتار کاربر انجام می‌شود. علاوه بر آن، با اینکه به نظر می‌رسد برتری اپل در سرعت پردازنده‌های محصولاتش دست‌نیافتنی باشد، هواوی معتقد است توانایی‌های یادگیری عمیق در میت ۱۰، می‌تواند در عملیاتی مانند تشخیص تصاویر، آیفون‌های جدید را هم پشت سر گذارد.

 

قضاوت در مورد عملکرد گوشی‌های جدید هواوی به خصوص در زمینۀ هوش مصنوعی خیلی زود است. شاید حتی پس از عرضه هم چند ماه زمان برای بررسی دقیق این قابلیت‌ها نیاز باشد اما به‌هرحال واضح است که اختصاص دادن یک سخت‌افزار مجزا برای عملیات مربوط به هوش مصنوعی، می‌تواند تأثیرات مثبتی در این کاربردها داشته باشد، ضمن اینکه این کار نشان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی روش‌های جدیدی مثل یادگیری ماشین دارد.

پرچمدار اخیر هواوی یعنی پی۱۰ نقاط ضعفی در خود داشت که باعث انتقاد بسیاری شده بود اما حداقل روی کاغذ، جدیدترین محصولات سری میت قدرتمند و با پتانسیل بالایی به نظر می‌رسند.

 

گوشی هواوی میت ۱۰ در اروپا ۶۹۹ یورو (۸۲۴ دلار)، میت ۱۰ پرو ۷۹۹ یورو (۹۴۲ دلار) و مدل لوکس پورشه دیزاین ۱۳۹۵ یورو (۱۶۴۵ دلار) قیمت خواهند داشت و همگی با اندروید اوریو عرضه می‌شوند. گوشی هواوی میت ۱۰ لایت نیز که البته از ابتدا با اندروید نوقا وارد بازار خواهد شد، برچسب قیمتی نزدیک به ۴۰۰ یورویی روی آن خورده است.

persianpishraneh.com

موزه لوور پاریس

موزه لوور

موزه لوور (به فرانسوی: Musée du Louvre) در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است. بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می‌شود موزه لوور با بیش از ۹٫۵ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است.

persianpishraneh.com

موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان «موزه عمومی» فعال بوده‌است. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو دا وینچی اشاره کرد.

ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود، که در آن آثار باارزش هنری نگهداری می‌شد (به عنوان موزه سلطنتی) پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

در مجموعه‌های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می‌شود، می‌توان گفت معروف‌ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند. این محل قبل از تبدیل به موزه یکی از کاخ‌های سلطنتی فرانسه بود. در پشت این کاخ باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکوردقرار گرفته است. این مکان نزدیک خیابان معروف شانز الیزه است.

 

این بخش برای نخستین بار در ده تالار و در سال ۱۹۹۳ ایجاد شد و در سال ۲۰۰۲ ژاک شیراک (رئیس جمهور وقت فرانسه) پس از بازدید از موزه لوور، تصمیم به ایجاد بخشی مجزا جهت نمایش هنر اسلامی گرفت. به دنبال این تصمیم وی فرانسیس ریشار(رئیس بخش کتب فارسی در کتابخانه ملی فرانسه) را به مسئولیت ایجاد بخش هنر اسلامی در موزه برگزید.

برای ساخت این بنا در یکی از حیاط‌های متروک موزه، یک مسابقه جهانی معماری برگزار می‌شود، به گفته ریشار این مجموعه در سال ۲۰۰۹ افتتاح خواهد شد، گفته شده آثار ایرانی در این مجموعه جایگاه مهمی خواهد داشت و بیش از نیمی از آثار را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از هدف‌های مهم این مجموعه پیدا کردن روشی است که بتواند این موضوع را برای مردم به سادگی روشن کند که هنر اسلامی، هنر دین اسلام نیست.

 persianpishraneh.com

منبع : ویکی پدیا