برترین برندهای بین المللی زیبایی و سلامت: ژیلت

برترین برندهای بین المللی زیبایی و سلامت: ژیلت

برای اصلاح بهتر و زیباتر موهای صورت سال های زیادی در جریان است. از دهه ی ۱۸۰۰ میلادی به عنوان عصر طلایی تیغ سلمانی یاد می شود. مردها برای اصلاح ریش و سبیل خود به سلمانی ها می رفتند و هنگام خروج احساس غرور خاصی به آنها دست می داد. چندی بعد کینگ سی. ژیلت در دنیای آرایش صورت آقایان تحولی ایجاد کرد که به مانند ظهور تلویزیون رنگی و پایان عصر تلویزیون سیاه و سفید بود. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

PERSIANPISHRANEH.COM

شروعی هموار برای ژیلت

در سال ۱۹۰۱ میلادی کینگ سی. ژیلت (King C. Gillette) اولین ریش تراش را اختراع کرد. این ریش تراش در ۱۵ نوامبر ۱۹۰۴ (۲۴ آبان ۱۲۸۳ شمسی) ثبت اختراع شد. با وجود اختراع جدید دیگر تیغ های سلمانی قدیمی کارآیی خود را از دست دادند. افراد مجبور نبودند برای تیز کردن تیغ های خود به سلمانی ها مراجعه کنند.

ایده ی جدید، ترفند بسیار جذاب و مبتکرانه ای بود. تیغ های سلمانی قدیمی پس از کند شدن باید تیز می شدند. از طرفی استفاده از این تیغ ها برای همه ی افراد ساده نبود. بیشتر افراد ترجیح می دادند برای اصلاح موهای صورت خود به سلمانی مراجعه کنند. ریش تراش جدید دارای دسته بود و گیره ی آن به راحتی تیغ را نگه می داشت. از طرفی وقتی تیغ کند می شد به سادگی قابل تعویض بود.

خلاقیتی که متوقف نشد

طی قرن گذشته ژیلت همواره در زمینه ی لوازم و ابزار اصلاح مبتکر و پیشرو بوده است. محصولات ژیلت همیشه رقابت آفرین بوده اند. کینگ سی. ژیلت پس از اختراع اولین ریش تراش خود شرکت را بر پایه ی یک شعار اساسی پایه ریزی کرد

امروزه ژیلت دارای دو مرکز تحقیق و توسعه در بوستون (Boston) ایالات متحده و ردینگ (Reading) بریتانیا است. بیشتر فعالیت های تحقیق و توسعه در این دو مرکز انجام می شود. متخصصان بوستون و ردینگ همواره پیشرفت های علمی و خلاقیت را با یکدیگر در هم می آمیزند. بنابراین محصولات این شرکت در بهترین شکل ممکن به بازار عرضه می شود.

ژیلت و جهان ورزش

ژیلت همیشه ارتباط تنگاتنگی با جهان ورزش و ورزشکاران داشته است. شاید بتوان گفت بخش عمده ی شهرت این برند جهانی مرهون ارتباط آن با جهان ورزش است. ژیلت توانسته ارتباط مؤثری با ورزشکاران درجه یک جهانی داشته باشد. این ارتباط به ابتدای دهه ی ۱۹۰۰ میلادی برمی گردد. ظاهراً اثرگذاری و ارزش بالای ارتباط با ورزشکاران از دید شرکت کاملاً درک شده است. آگهی های تصویری سال ۱۹۱۰ شامل تیم بیسبال پیتزبورگ پیریتس (Pittsburgh Pirates) و بازیکن مشهور بیسبال هانس واگنر (Honus Wagner) برای اولین ریش تراش شرکت، شاهدی بر این مدعاست.

با این وجود شاید بازی های بوکس بیشترین بازده ی مادی را برای ژیلت به ارمغان آورده است. دلیل این مسأله احتمالاً به طرفداران بیشمار مرد این رشته ی ورزشی مرتبط است. بینندگان سرسام آور رینگ های بوکس درآمد هنگفتی برای فعالان این رشته ی ورزشی پدید می آورند.

برنامه اختصاصی و نقطه عطف شرکت

در سال ۱۹۴۲ اولین برنامه ی اختصاصی ژیلت با عنوان کَوِلکِید آف سپورتس (Cavalcade of Sports) روی امواج رادیو رفت. این برنامه رویدادهای اختصاصی ورزشی حمایت شده توسط ژیلت را به صورت زنده پخش می کرد. کولکید آف سپورتس بعدها به صورت نمایش تلویزیونی درآمد و تا سال ۱۹۶۰ به فعالیت خود ادامه داد. می توان گفت تقریباً تمام رویدادهای بزرگ ورزشی آمریکا از طریق این برنامه پخش می شد.

PERSIANPISHRANEH.COM

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.