سال گذشته دستیار هوشمند سیری میلیون‌ها کاربر را از دست داده

سال گذشته دستیار هوشمند سیری میلیون‌ها کاربر را از دست داده

با وجود اینکه دستیار هوشمند کمپانی اپل (سیری) همچنان جزو محبوبترین دستیارهای دیجیتال هوشمند دنیاست، اما به تازگی گزارشاتی از سوی Verto Analytics منتشر شده که نشان می‌دهند، سال گذشته سیری اپل میلیون‌ها کاربر خود را از دست داده است.

persianpishraneh.com

بر اساس این گزارش، بین ماه می ۲۰۱۶ تا مدت مشابه سال ۲۰۱۷، سیری ۷/۳ میلیون کاربر را از دست داده است، یعنی از ۴۸/۷ میلیون کاربر سال ۲۰۱۶ به ۴۱/۴ در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. از سوی دیگر، محبوبیت رقیب جدیدش، آلکسا (Alexa) آمازون با رشدی از ۸۰۰ هزار کاربر آمریکایی در ماه می سال ۲۰۱۶ به ۲/۶ میلیون کاربر تا انتهای سال، شاهد رشد چشمگیری بوده است. طبق گفته Verto، آنهایی که سال گذشته از آلکسا استفاده کرده‌اند، تعامل دائمی با پلتفرم آمازون اکو داشته‌اند.

عمده دلیل محبوبیت سیری در میان کاربران به خاطر آیفون و اخیراً هم به خاطر کامپیوترهای مک و آیپد بوده، پس چندان هم جای شگفتی ندارد که هنوز هم سیری جزو برترین‌های حوزه دستیار هوشمند باشد. اما با افزایش محبوبیت اسپیکرهای هوشمند، و درخشش آمازون در حوزه، این کاهش محبوبیت خیلی هم دور از انتظار نیست. در حقیقت با ظهور آلکسا، و همچنین رقبایی چون گوگل هوم، می‌توان دلیل این کاهش کاربر سال گذشته را متوجه شد. احتمالاً کاربران اخیراً به نتیجه رسیده‌اند که صحبت کردن با دستیار هوشمندشان در منزل راحت‌تر از گفتگو با سیری در حین حرکت است.

با تمام این تفاسیر، اپل تلاش می‌کند تا با اپل هوم پاد، بازهم جایگاه خود را در این حوزه حفظ کند. بدین ترتیب و با کمک اسپیکر هوشمند جدید، انتظار می‌رود تا ماه می ۲۰۱۸ تعداد کل کاربران سیری به بیش از ۵۰ میلیون کاربر برسد.

persianpishraneh.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.