۱۰ مورد از زیباترین آبشار های هند

۱۰ مورد از زیباترین آبشار های هند

بسیاری از آبشارهای تماشایی در سرتاسر جهان به تنهایی در هند قرار دارند. این آبشارهایی که در هند قرار گرفته اند هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند. بعضی از این آبشارها نیز از لحاظ زیبایی و جغرافیایی که در آن قرار گرفته اند در رتبه ی بالاتری قرار دارند. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از زیباترین آبشار های هند می پردازیم.

 

زیباترین آبشار های هند

۱۰- آبشارهای سوچیپورا، وایاندا، کرالا

کرالا ایالتی در جنوب کشور هند است که خط ساحلی طولانی و زیبایی با دریای عرب دارد و مرکز آن شهر تریواندروم است. آبشار سوچیپورا حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. سه آبشار در سلسله کوه های ولاریمالا در وایاندا قرار دارند. آبشار سوچیپورا به «آبشار سنگی نگهبان» مشهور است. این آبشار یکی از معروف ترین آبشارها در میان آبشارهایی است که در کرالا قرار دارند. علاوه بر زیبایی بی نظیر آبشار سوچیپورا، این آبشار به وسیله ی جنگل بسیار انبوه و همیشه سبزی احاطه شده است.

کلمه ی «سوچی» و «پورا» در زبان مالایالامی (شاخه ای از زبان Dravidian که در کرانه ی مالابار در جنوب خاوری هندوستان رواج دارد)، به ترتیب به معنای «سوزن» و «سنگ» است. در واقع نام این آبشار از روی فرم سنگ های سوزنی که در این منطقه قرار دارند گرفته شده است. در زیر این آبشار فضایی برای شنا کردن وجود دارد. در فصل های بارانی در هند مقدار جریان آب در این آبشار به حداکثر خود می رسد. زیبایی این آبشار در این موقع از سال دوبرابر می شود.

در مسیری که به این آبشار می رسد شما می توانید از مناظر باغ های چای که در ناحیه ی وایاندا قرار دارند لذت ببرید. کسانی که علاقه ی زیادی به راه پیمایی، کوهنوردی و گشت و گذار در حیات وحش دارند می توانند از این منطقه لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای سوچیپورا در رتبه ی دهم قرار دارد.

۹- آبشارهای کورتالام، تیرونلولی، تامیل نادو


کورتلام شهری کوچک است که در قسمت غربی تیرونلولی در ناحیه ای به نام تامیل نادو قرار دارد. این شهر در بین توریست ها به خاطر داشتن آبشارهای زیبا از جمله آبشار کورتالام بسیار مشهور است. ۹ آبشار بسیار زیبای دیگر در این ناحیه قرار دارد:

  • آبشارهای اصلی (پرارووی)
  • آبشارهای کوچک (چیترارووی)
  • آبشارهای هانی (تنارووی)
  • آبشارهای شنباگادوی
  • آبشارهای پنج­ گانه (آیندهارووی)
  • آبشارهای جدید (پوتوآروی)
  • آبشارهای قدیمی (پاژایا کورتالارووی)
  • آبشارهای تایگر (پولی آرووی)
  • آبشارهای باغ میوه (پازاتوتا آرووی)

از میان آبشارهایی که نام آن ها در بالا ذکر شد تنها از طریق جاده می توان به سه تای آنها (آبشارهای اصلی، آبشارهای پنج گانه و آبشارهای قدیمی) نزدیک شد. برای اینکه به باقی آبشارها نزدیک شوید باید مدت زیادی را از کوه بالا بروید. فصل های بارانی از بهترین فصل هایی است که می توانید از این آبشارها دیدن کنید زیرا در این فصل ها آب این آبشارها به حداکثر خود می رسد و زیبایی این آبشارها دوچندان می شود.

آبشار اصلی پرارووی با ارتفاع ۶۰ متر از بلندترین آبشارها در ناحیه ی کورتالام می باشد. آبشارهای کورتالام به «چشمه های معدنی طبیعی جنوب هند» معروف هستند زیرا آب این آبشارها خاصیت درمانی نیز دارد. گفته می شود که بسیاری از امراض پوستی در آب این آبشارها درمان می شوند. استراحتگاه های درمانی بسیاری در نزدیکی این آبشارها ساخته شده است. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای کورتالام در رتبه ی نهم قرار دارد.

اگر اهل طبیعت گردی هستید یا به طبیعت و زیبایی های آن علاقه مندید مطلب ۹ نمونه از شگفت انگیز ترین و زیباترین غارهای جهان نیز می تواند برای شما جذاب باشد.



۸- آبشارهای دهوئاندهار، جبلپور، مادایا پرادش

 

 

 آبشارهای دهوئاندرهار آبشار بسیار خوش منظره ای است که در ناحیه ی مقدس جبلپور در مادایا پرادش قرار دارند. آبشارهای دهوئاندهار همچنین «آبشار مه آلود» نیز نامیده می شوند زیرا آب این آبشارها در هنگام فرود مه تولید می کنند. آبشارهای دهوئاندهار ارتفاعی حدود ۳۰ متر دارند. آبگیری که در زیر این آبشار قرار دارد حدود ۳۵۰ فوت عمق دارد. علاوه بر مه ای که اطراف این آبشار قرار دارد سنگ های مرمری که در اطراف این آبشار قرار گرفته زیبایی این آبشار را دوچندان می کند.

اگر می خواهید از این آبشار لذت ببرید بهتر است در فصل های بارانی از این آبشار دیدن کنید. در فصل های بارانی با بالا رفتن جریان آب این آبشارها نمی توانید شاهد برخورد آب با سنگ های اطراف آن باشید. به همین دلیل در فصل های بارانی امکانات قایق سواری در آن ناحیه برای توریست ها فراهم است و می توانند از آن لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای دهوئاندهار در رتبه ی هشتم قرار دارد.

۷- آبشارهای الفنت (فیل)، شیلونگ، مگالایا



یکی از مکان های بسیار دیدنی در شیلونگ آبشار الفنت است. نام این آبشار را به این علت الفنت گذاشته اند که در نزدیکی این آبشار سنگی به شکل فیل قرار دارد. محلی های آن منطقه این آبشار را «آبشار سه طبقه» می نامند. همانطور که از نام این آبشار پیدا است، آب این آبشار بر روی سنگ هایی که در سه سطح قرار دارند برخورد می کند و منظره ی بسیار زیبایی را برای بیندگان به ارمغان می آورد. در فصل های بارانی با توجه به زیاد شدن جریان آب، منظره ی این آبشار بسیار شگفت انگیز می شود. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای الفنت در رتبه ی هفتم قرار دارد.

۶- آبشارهای کپتی، موسوری، دهرادون، اوتاراخاند

آبشارهای کپتی با ارتفاع ۴۰ فوت از بلندترین آبشارهایی هستند که در تپه ی موسوری در ناحیه ی دهرادون در اوتاراخاند قرار دارند. این تپه در ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوتی از سطح دریا قرار دارد. این آبشارها به علت داشتن چشم انداز وسیع و زیبا بسیار مشهور هستند. در سال ۱۸۳۵ شخصی انگلیسی به نام جان مکینان این محل را توسع بخشید و آن را برای بازدید توریست ها آماده کرد. آبشارهای بسیاری در این منطقه قرار دارند اما هیچ کدام از ین آبشارها به زیبایی آبشارهای کپتی نمی باشد. استخر طبیعی در قسمت زیرین این آبشار وجود دارد. چشم انداز بسیار زیبا و وسیع این آبشار منظره ای بسیار نفس گیر برای شما به ارمغان می آورد. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای کپتی در رتبه ی ششم قرار دارد.

۵- آبشارهای هوگناکال، دارماپوری، تامیل نادو


آبشارهای هوگناکال مطمئناً یکی از زیباترین آبشارها در ناحیه ی تامیل نادو است. این مجموعه از آبشارها بر روی رودخانه ی کاوری در ناحیه ی دارماپوری در تامیل نادو قرار دارد. این آبشار یکی از جاذبه های توریستی این منطقه است و توریست ها می توانند بر روی این رودخانه و در کنار این آبشار قایق سواری کنند، آب این آبشار همچنین خاصیت درمانی نیز دارد.

شما نمی توانید از طریق جاده به این آبشار نزدیک شوید بلکه به وسیله ی قایق می توانید به این آبشار بروید. اما قایق سواری بر روی این رودخانه تنها در فصل های غیر بارانی مجاز می باشد. آبشارهای هوگناکال متشکل از چند آبشار می باشد که بلندترین این آبشارها ارتفاعی حدود ۶۵ فوت و کوتاهترین این آبشارها ارتفاعی حدود ۲۵ فوت دارد. جریان تند آب این آبشارها و برخورد آن با سنگ ها مه بسیار زیادی را در این منطقه تولید می کند. سنگ های کربناتیت (سنگ های کربنات دار با منشاء آتشفشانی) که در این منطقه قرار دارند از قدیمی ترین سنگ ها در سرتاسر جهان می باشند.

بهتر است در فصل های بارانی از این آبشار دیدن نکنید زیرا در فصل های بارانی با توجه به زیاد شدن جریان آب، راه های آبی که به این آبشار می رسند بسیار خطرناک می باشند و سرویس های قایق رانی نیز در این فصل تعطیل می باشند. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای هوگناکال در رتبه ی پنجم قرار دارد.

۴- آبشارهای نوهکالیکای، چراپونجی، مگالایا


آبشارهای نوهکالیکای از چهارمین آبشارهای بلند در هند می باشند. این آبشارهای بسیار زیبا در تپه های غربی خاسی در شهر چراپونجی در منطقه ی مگالایا قرار دارند. بدون شک، آبشارهای نوهکالیکای از زیباترین آبشارها در منطقه ی مگالایا است. فرود آمدن آب این آبشار از تخته های سنگی که در ارتفاع بسیار زیاد قرار گرفته اند و احاطه شدن آن به وسیله ی جنگل همیشه سبز زیبایی این آبشار را دوچندان کرده است. جریان بی وقفه ی آب های این آبشار از ارتفاعات سنگی استخری را در قسمت زیرین این آبشار ایجاد کرده است. سرتاسر زمستان آب این استخر به رنگ آبی بسیار زیبایی در می آید. و در فصل تابستان رنگ این استخر به سبزی می­گراید.

سعی کنید که در فصل های بارانی از این آبشار دیدن نکنید زیرا در فصل های بارانی لایه ی ضخیمی از ابر جلوی دید شما را می پوشاند و شما نمی توانید از مناظر زیبای این ناحیه لذت ببرید. بهترین فصل برای بازدید از این آبشار فصل پاییز است، زیرا در فصل پاییز آسمان این منطقه صاف و بدون ابر است و شما می توانید از این آبشار لذت ببرید. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای نوهکالیکای در رتبه ی چهارم قرار دارد.

۳- آبشارهای جوگ، شیموگ، کارناتاکا

آبشارهای شکوهمند جوگ در بستر رودخانه ی شاراواتی در شیموگا در منطقه ی کارناتاکا قرار دارند. آبشارهای جوگ با ارتفاع ۸۳۰ فوت از مرتفع ترین آبشارها در هند است. این آبشار متشکل از چهار آبشار است که همگی با هم آبشارهای جوگ را تشکیل می دهند و منظره ی بسیار زیبایی را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آوردند. شما می توانید از طریق اتوبان ملی ۴ به این آبشار بروید. پیشنهاد می شود که در فصل های بارانی از این آبشارهای جوگ دیدن کنید زیرا جریان آب در این فصل به حداکثر خود می رسد. شما نمی توانید به راحتی از پس زمینه و دورنمای انبوه و جنگلی سبز این آبشار چشم بردارید.

در فصل های بارانی می توانید شاهد رنگین کمانی باشید که در نزدیکی این آبشار تشکیل می شود. اما در فصل هایی غیر از فصل های بارانی شما تنها می توانید از جریان آب این آبشار لذت ببرید. ۱۵۰۰ پله در تپه ای در نزدیکی این آبشار ساخته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند به بالای این آبشار بروند و از زاویه ای متفاوت این آبشار را نظاره کنند. بازدیدکنندگان تنها در فصولی غیر از فصول بارانی می توانند از این پله ها بالا بروند، چون در فصول بارانی با توجه به افزایش مقدار آب این آبشار بالارفتن از این پله ها خطرناک می باشد. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای جوگ در رتبه ی سوم قرار دارد.

۲- آبشارهای آتیراپیلی، چالاکودی، تریسور، کرالا


آبشارهای زیبای آتیراپیلی دربستر رودخانه ی چالاکودی در ناحیه ی کرالا قرار گرفته اند. این آبشار یکی از عظیم ترین و زیباترین آبشارها در کرلا است. شما می توانید در همه ی فصل های سال از این آبشار بسیار زیبا دیدن کنید. با توجه به زیبایی این آبشار، نام دیگر آن «نیاگارای هند» می باشد. آبشارهای آتیراپیلی متشکل از ۴ آبشار است. ارتفاع این آبشار ۸۹ فوت می باشد و پهنای آن ۳۳۰ فوت است. چشم انداز زیبای این آبشار پوشیده از جنگل های بارانی همیشه سبز است و به همین علت یکی از جاذبه های این منطقه به شمار می آید. جریان آب این آبشار بر سنگ های اطراف این ناحیه برخورد می کند و باعث ایجاد مه در نزدیکی این منطقه می شود.

دو آبشار زیبای دیگر در نزدیکی آتیراپیلی قرار دارند که نام های آنها چاپرا و وازاچل می باشد. آبشار وازاچل در نزدیکی جاده قرار دارد. در فصل های بارانی، قطرات آب این آبشار در هوا پراکنده می شوند و این افشانه های آب به صورت شما برخورد می کنند و احساس بسیار زیبایی را در شما بر می انگیزاند. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای آتیراپیلی در رتبه ی دوم قرار دارد.

۱- آبشارهای دودهساگار، سانگوئم، گوا


آبشارهای بسیار زیبای دودهساگار در گوا بدون شک یکی از زیباترین آبشارها در سرتاسر هند است. دودهسگار در انگلیسی به معنای «اقیانوس شیر» است. همانطور که از نام این آبشار پیدا است جریان آب هایی که از لابه لای سنگ ها به پایین می ریزد مانند جریان های شیر است. اگر شما به گوا سفر می کنید حتماً از این آبشار دیدن کنید. دودهساگار متشکل از ۴ آبشار دیگر است که از ارتفاعات غربی کوه گات به پایین فرو می ریزد. این آبشار ارتفاعی حدود ۱۰۲۰ فوت دارد و از ششمین آبشارهای مرتفع در هند به شمار می آید.

اگر می خواهید از زیبایی این آبشار  بیشترین لذت را ببرید توصیه می کنیم در فصل های بارانی برای دیدن این آبشار به گوا سفر کنید. جریان شدید آبشارهای دودهساگار در فصل های بارانی یقیناً با جلوه ی بصری شگرف اش هر چشمی را مسحور می کند. غافلگیری دیگر برای شما این است که مسیر راه آهن هند جنوبی دقیقاً از مقابل آبشارهای شکوهمند دودهساگار عبور می کند. پس قطاری از ایستگاه راه آهن کولن در نزدیکی پارک ملی مولم بگیرید. وقتی این قطار از پل طاقداری می گذرد که درست در مقابل آبشارهای مذکور واقع است، منظره ای نفس گیر از این آبشارهای تماشایی را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید در طول مسیر راه آهن به سوی این آبشارها پیاده روی کنید. تونل قدیم راه آهن را بریتانیایی ها ساخته اند و جنگل های متراکم سرسبزی که در کنار این آبشارها واقع هستند نیز از جذابیت های لذتبخش سفر شما به شمار خواند آمد. در فهرست ما از ده آبشار بسیار تماشایی در هند ، آبشارهای دودهساگار در رتبه ی اول قرار دارد.


آیا خواص چای سبز برای کاهش وزن صحت دارد؟

همه ی ما از خواص سبزیجات و گیاهان خوراکی سبز رنگ خبر داریم و کم و بیش آنها را در برنامه ی غذایی خود قرار می دهیم. آیا چای سبز نیز همین خواص را دارد؟ احتمالاً در برخی مطالبی در مورد خواص چای سبز برای کاهش وزن و لاغری خوانده اید. در صورتی که می خواهید از خواص چای سبز و رابطه آن با کاهش وزناطلاع پیدا کنید ادامه این مطلب را با ما همراه باشید.

خواص چای سبز برای کاهش وزن

 

ظاهراً چای سبز به دو شیوه ی متفاوت به کاهش وزن کمک می کند. گفته می شود کافئین به میزان محدود روی سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی مؤثر است. همین عامل به سوزاندن کالری بیشتر منجر خواهد شد. از طرف دیگر آنتی اکسیدان EGCG موجود در چای سبز به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و در کاهش وزن مؤثر خواهد بود. این دو مورد را می توان عمده ترین خواص چای سبز در رابطه با کاهش وزن دانست.

با اینکه میزان کافئین بیش از حد، کاهش وزن و چربی سوزی را با مشکل مواجه می کند، اما کافئین موجود در یک فنجان چای سبز تنها حدود ۴۰ میلی گرم است. این میزان حدود یک سوم کافئین موجود در یک فنجان قهوه است. البته باید در طول روز حدأقل ۵ فنجان چای سبز مصرف کرد تا بتوان میزان EGCG لازم برای افزایش سوخت و ساز بدن را دریافت نمود.

بنابراین با اینکه میزان چربی سوزی و کمک به کاهش وزن یکی از مهمترین خواص چای سبز نیست، اما می تواند در این خصوص یک نوشیدنی مؤثر باشد. چای سبز بدون شکر یکی از بهترین نوشیدنی های موجود است. چای سبز خالی از کالری، چربی و شکر است. از طرفی برخی افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و همین عامل باعث افزایش وزن می شود. رفع عطش یکی از خواص این چای خوشمزه بشمار می رود.

ضعف های موجود در کنار خواص چای سبز

چای سبز طعم بخصوصی دارد. بیشتر افراد به خاطر این طعم خاص ترجیح می دهند میزان شکر و شیر فراوانی با چای خود میل کنند. همین عامل کالری فراوانی به بدن شما وارد می کند. کالری که شما را در مسیر کاهش وزن با مشکل مواجه خواهد کرد. با اینکه این مسئله مربوط به زیان های چای سبز نیست اما در صورت عادت به مصرف قند فراوان هنگام نوشیدن چای سبز باید دقت بیشتری به خرج داد.

اگر در مصرف چای حرفه ای باشید بدون شک لیموناد چای سبز را نیز امتحان کرده اید. بیشتر افراد این نوشیدنی خوشمزه را با عسل اندک تهیه می کنند که مشکل خاصی ندارد اما در صورتی که از شکر استفاده شود باید مراقب بود. میزان شکر لازم برای شیرین کردن نوشیدنی های حاوی چای سبز (به علت طعم خاص آن) معمولاً زیاد است. به همین دلیل کالری فراوانی از این طریق جذب بدن می شود.

بنابراین برای بهره گیری از خواص چای سبز باید آن را به صورت معمولی مصرف کنید. اگر در هوای گرم به یخ‌چای (آیس‌تی) علاقه دارید آن را بدون قند یا با اندکی عسل مصرف کنید. در صورت اضافه کردن شیر هم حتماً شیر کم چرب را در دستور کار داشته باشید.

persianpishraneh.com

روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

چگونه بدون این که به دیوار آسیب برسانیم کاغذ دیواری را از آن جدا کنیم؟ در این مطلب روش کندن کاغذ دیواری از دیوار را به شما آموزش می دهیم. ممکن است طرح کاغذ دیواری خانه برایتان تکراری و آزار دهنده شده باشد، یا این که به خانه ای جدید نقل مکان کرده باشید که از قبل کاغذ دیواری شده، اما سلیقه صاحبان قبلی از نظر شما نفرت انگیز و غیر قابل تحمل باشد. در این مواقع حاضرید هر کاری بکنید تا از شر این کاغذ دیواری هایی که سرتاسر خانه شما را پوشانده اند خلاص شوید. اگر مشکلی برای پرداخت هزینه ندارید می‌توانید این کار را به متخصصین خودش بسپارید، اما ما اینجا به شما توضیح می دهیم که چطور با استفاده از بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار با کمترین زحمتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار چیست؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار به مواد و تجهیزات خاصی نیاز دارد اما حقیت این است که این کار آنقدرها هم پیچیده نیست، فقط  کافی است صبر و حوصله خود را بالا ببرید و اندکی ذوق و سلیقه به خرج دهید.

باید گفت که گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص. شما باید با توجه به جنس کاغذ دیواری و شرایط خانه خود بفهمید که کدام روش برای شما راحت تر است و باعث می‌شود راحت تر بتوانید از شر کاغذ دیواری ها راحت شوید.


این که از کدام روش برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنیم تا حدود زیادی به جنس آن بر می‌گردد. برخی از کاغذ دیواری ها را می‌شود بدون احتیاج به آب یا هر ماده دیگری به راحتی از دیوار جدا کرد در حالی که برای جدا کردن برخی از آن ها باید مقدار زیادی مواد مختلف را امتحان کرد. ضمن این که آسیب دیدن یا ندیدن دیوار بستگی به این دارد که کاغذ دیواری چکونه نصب شده باشد.

به هر حال آسیب رسیدن به دیوار چیزی نیست که تحت کنترل شما باشد و کاملا به این بستگی دارد که پیش از این، نصب کننده کاغذ دیواری چگونه عمل کرده باشد. به عنوان مثال اگر پیمانکار قبلی دیوار را به خوبی بتونه نکشیده باشد، موقع جدا کردن کاغذ دیواری ممکن است به بافت سطحی دیوار آسیب برسد.

گفتنی است استفاده از دستگاه بخار برای کندن کاغذ دیواری کار چندان محبوبی بین استادان این کار نیست، با این حال افراد حرفه ای هم بوده اند که از این روش برای کندن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌کرده اند، آن هم زمانی که دستگاه های بخار با استفاده از سوخت های نفتی کار می‌کرده اند.

نگران نباشید امروزه دستگاه های بخار همگی برقی هستند، اما با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این دستگاه ها استفاده نکنند چرا که تقریبا غیر ممکن است حین کار با آن ها، چند جای دستتان را نسوزانید. ضمن این که استفاده از آن ها برای جدا کردن کاغذ دیواری یک کار بسیار زمان بر است.

در عوض بهترین روش کندن کاغذ دیواری استفاده از محلول های شیمیایی است. این ماده شیمیایی، چسب پشت کاغذ دیواری را در خود حل می‌کند و باعث می‌شود به راحتی بتوانید آن را از دیوار جدا کنید.

لوازم مورد نیاز برای کندن کاغذ دیواری

قبل از شروع به کار، وسایل و ابزار آلات مورد نیازتان را آماده کنید. وسایل و ابزار مورد نیاز شما شامل: ۲ چاقوی بزرگ و کوچک، یک نردبان، غلطک و یک دستگاه برای اسپری کردن (مانند یک پمپ پلاستیکی) با حجم کافی است. علاوه بر این ها، به پلاستیک و پارچه های ضخیم برای پوشاندن فرش و کف اتاق نیاز دارید. کلید و پریزهای برق را به خوبی بپوشانید و سپس آب و محلول را با یکدیگر مخلوط کنید. این محلول شیمیایی را می‌توانید در مغازه ها پیدا کنید.

بار اول، محلول را روی بخش کوچکی از دیوار بپاشید، سپس لبه های کاغذ دیواری را بگیرید و آن را از دیوار بکنید. این کار باید به راحتی انجام شود، سعی کنید قلق کار را به دست بیاورید شاید لازم باشد جهت دیگری را برای جدا کردن کاغذ دیواری در نظر بگیرید، از بالا به پایین، چب به راست یا بالعکس را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک بهتر جواب می‌دهد.

اگر کندن کاغذ دیواری به سادگی امکان پذیر نبود، باز هم از محلول به دیوار اسپری کنید و اجازه دهید مدتی خیس بخورد. ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید. بعد سعی کنید کاغذ را با دستتان بکنید، ممکن است کمی از چسب و کاغذ روی دیوار باقی بماند اما نگران نباشید می‌توانید آن را با یک چاقوی عریض از سطح دیوار جدا کنید.

اگر متوجه شدید که محلول به خوبی به کاغذ دیواری نفوذ نمی کند، می‌توانید از غلطک مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید و با آن کاغذ دیواری را به محلول آغشته کنید. استفاده از غلطک باعث می‌شود مواد به خوبی به چسب پشت کاغذ دیواری نفوذ کنند و کندن آن راحت تر شود. با این وجود در استفاده از غلطت حسابی احتیاط کنید، چرا که حتی افراد خبره هم به سرعت به سراغ این ابزار نمی روند. در هنگام استفاده از غلطک لازم است فشار دستتان کافی و یکنواخت باشد تا به دیوار آسیبی نرسد.

زمانی که کاغذ دیواری را برداشتید، ممکن است آثار و بقایای آن روی دیوار باقی بماند، برای تمیز کردن دیوار، مقدار دیگری از محلول را به سطح دیوار پباشید و چسب و کاغذ باقی مانده را به آرامی با چاقو یا یک پارچه ضخیم پاک کنید سپس دیوار را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و اجازه دهید چند روز بگذرد تا کاملاً خشک شود.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

  • تقویت آنتن با انتخاب آنتن مناسب :

طبق آزمایشاتی که در نیویورک انجام شد، دریافت سیگنال به طور عمده به فاصله آنتن گیرنده از دکل فرستنده، زمین و محیط اطراف (ساختمان های همجوار، درختان و ….) بستگی دارد. برخی از آنتن ها نسبت به مدل های دیگر کارایی بهتری داشتند اما پیش بینی این که آنتن در کجا بهترین کارایی را دارد سخت بود. تعدادی از آنتن ها جهت دار بودند به طوری که آنها نیاز به چرخش به سمت دکل فرستنده داشتند. آنتن های چند جهته ( آنتن های 360 درجه ) که امواج را از همه جهت دریافت می کنند دراکثر موارد و  برای مکان های شهری مناسب هستند اما ممکن است برای ایستگاه های دورتر مناسب نباشند. غالبا آنتن های ارزان خوب هستند اما آنتن های بهتر گران ترند. بنابراین توصیه می شود که بهترین گزینه را جهت خرید آنتن انتخاب نمایید. شما برای این کار از فروشگاهی که دارای سیاست بازگشت و گارانتی مناسب است خرید کنید ( آنتن لالی الکترونیک )

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

آنتن تمام جهت (360 درجه) مدل le150 لالی الکترونیک با تقویت کننده

 

  • تقویت آنتن با تنظیم ارتفاع

نصب آنتن تلویزیون در ارتفاع مناسب در گیرندگی سیگنال های ارسالی بسیار مهم است. یکی از دلایلی که آنتن های هوایی بهتر از آنتن های رومیزی ( داخل آپارتمانی ) کار می کنند همین امر است.

اگر از آنتن رومیزی استفاده می کنید حتی الامکان سعی نموده آنتن را در کنار پنجره قرار دهید. آنتن های رومیزی در طبقات بالا جوابدهی مطلوبی دارند در واقع هر چه ارتفاع محل استقرار آنتن از سطح زمین بیشتر باشد دریافت سیگنال بهتر انجام می گیرد.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

–  تقویت آنتن با پیدا کردن ایستگاه ها

بسیاری از آنتن ها جهت دار هستند به این معنی که آنها می بایست به سمت دکل فرستنده امواج تلویزیونی تنظیم شود اصطلاحا می بایست آنتن فرستنده و آنتن گیرنده همدیگر را ببینند. اما آنتن های نسل جدید تمام جهت یا 360 درجه می باشند و در شهر ها که موانع زیادی میان فرستنده و گیرنده می باشند کاربرد بیشتر و بهتری دارند.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

آنتن اکتیو LE707 لالی الکترونیک با تقویت کننده

یک آنتن چند جهته می تواند سیگنال ها را از همه جهات دریافت کند اما قادر به گرفتن سیگنال از ایستگاه های دورتر نیست. هنگامی که شما آنتن های مختلف را آزمایش می کنید از طریق کانال های تلویزیونتان ببینید که محل آنتن به طرف کدام ایستگاه  بهتر است.

–        تقویت سیگنال با متوقف کردن تداخلات

هر چیزی که بین آنتن تلویزیون خانگی ( آنتن رومیزی ) و دکل فرستنده امواج  است می تواند پذیرش سیگنال شما را دچار اخلال نماید. اگر امکان دارد آنتن را در نزدیکی پنجره قرار دهید، حتی الامکان از آنتن های دارای تقویت کننده استفاده نمایید، آنتن را در جهات مختلف آزمایش نموده تا بهترین دریافت را داشته باشید. آنتن های رومیزی شرکت لالی الکترونیک با پایه های مختلف می تواند آنتن را در وضعیت مطلوبی قرار دهد.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

آنتن رومیزی LE252 لالی الکترونیک با تقویت کننده

–        دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون

چنانچه آنتن تلویزیون بدون تقویت کننده می باشد و دریافت امواج به شکل نامطلوبی می باشد می توانید از یک دستگاه تقویت کننده برای بالابردن کیفیت دریافت امواج استفاده نمایید. سیگنالهای دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر ( تقویت کننده) منتقل میشود تا تقویت شوند که می تواند قدرت سیگنال را در ایستگاه های دورتر افزایش دهد. اگر شما قصد دارید که یک آنتن را برای دو  تلویزیون استفاده کنید تقویت کننده می تواند مفید باشد ( تقویت کننده مدل LE150B ) .کارشناسان تقویت کننده های حول ۱5db  را پیشنهاد می دهند.. اگر شما یک آنتن با تقویت کننده دارید اول تقویت کننده آن را بردارید اگر دریافتتان خوب بود آن را کلا بردارید.

تقویت کننده مدل LE150B لالی الکترونیک با دو خروجی برای دو دستگاه تلویزیون

کابل آنتن و چند نکته ساده

تا جایی که امکان دارد، از یک کابل آنتن یک تکه، از آنتن تا گیرنده دیجیتال  ( رسیور ) یا تلویزیون استفاده کنید. کابل آنتن چند تکه یکی از مهمترین عوامل افت کیفیت تصویر در تلویزیون می باشد. اگر مجبورهستید که از کابل آنتن دو تکه یا چند تکه استفاده کنید، باید از فیشهای رابط مخصوص که coaxial coupler نام دارند استفاده کنید.

 اتصال کابل آنتن مانند سیم برق نیست!اگر سیم آنتن دو تکه را مانند سیم های برق به هم بتابانید، بخش زیادی از اطلاعات ارسالی یا سیگنالهای تصویر را از دست خواهید داد. نحوه اتصال دو سیم آنتن را در عکس زیر ببینید.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

نحوه اتصال دو سیم آنتن

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

 

  • نحوه اتصال فیش آنتن به سیم آنتن

1  ) از کابل کواکسیال 75 اهم دارای مغزی و شیلد مس و استاندارد استفاده نمایید.

2 ) روکش بیرونی کابل را در حدود 15  میلیمتر برش داده و جدا نمایید.

 

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

شیلد (  بافت مسی ) را به روی پوشش بیرونی کابل برگردانید

3 ) روکش مغزی را مطابق شکل در حدود 10 میلیمتر بطوری جدا کرده به مغزی آسیبی نرسد.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

4 ) کابل را از داخل فیش ( کانکتور ) مناسب عبور داده (  مطابق شکل )

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

5 ) مطمئن شوید که تارهای شیلد با مغزی اتصال نداشته و سیم مغزی را هم تراز با فیش بریده  تا یکنواخت شوند.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

اگر شما با روشهای غیر متعارف و غیر استاندارد، کابل آنتن را به فیش متصل کنید، بعد از مدتی بر اثر گرما یا ضربه یا جابجایی، اتصال کابل خراب میشود. و شاید تشخیص اینکه مشکل تصویر تلویزیون شما از فیش آنتن است، دیگر آسان نباشد.

آنتن مرکزی

 

در ساختمان هایی که تعداد زیادی گیرنده تلویزیونی وجود دارد (همانند هتل ها و برج های مسکونی و ادارات و …) در صورتی که بخواهیم برای هر گیرنده یک آنتن جداگانه نصب کنیم  مشکلاتی پیش خواهد آمد که در ذیل به مهمترین آنها اشاره می کنیم :

  • محدودیت فضای پشت بام برای نصب تعداد زیادی آنتــن

  • انعکاس و تداخل امواج بر روی آنتــن ها

  • هزینه نسبتا بالای نصب آنتن برای یکایک گیرنده ها و هزینه نصب و سیم کشی تا گیرنده

  • تاثیر منفی در زیبایی نمای ساختمان و ایجاد انبوهی از آنتن در پشت بام

  • هزینه بالای سیم کشی آنتن ها تا گیرنده تلویزیون نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

با توجه به موارد مذکور بهترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل نصب یک دستگاه آنتن  و استفاده از آن برای تمام گیرنده ها می باشد.به دلیل این که سیگنال در یافتی توسط این آنتن برای تمام گیرنده ها کافی نمی باشد، می بایست از تجهیزات جانبی برای افزایش مقدار سیگنال و توزیع آن بین گیرنده ها استفاده کنیم. عملی کردن این روش با استفاده از تجهیزات سیستم ها ی آنتن مرکزی میسر میگردد.

یک سیستم کامل آنتن مرکزی مجموعه ای از تجهیزات اولیه دریافت سیگنال تلویزیونی و تجهیزات پردازش و تقویت سیگنال و توزیع آن از طریق کابل های کواکسیال مناسب بین گیرنده های تلویزیون می باشد و هدف از اجرای آن برقراری سطح سیگنال مناسب برای هر گیرنده جهت دریافت تصویری با کیفیت قابل قبول می باشد.

 

تجهیزات سیستم آنتن مرکزی :

 

  • آمپلی فایر (تقویت کننده)

  • چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

    چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

    مبدل ها

 

 

  • جعبه های تقسیم انشعابی (SPLITTER)

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیونچند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

  • جعبه های تقسیم عبوری (TAP OFF).

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیونچند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

کابل مورد استفاده در  سیستم آنتن مرکزی

در سیستم های  آنتن مرکزی از کابل های کواکسیال 75 اهمی استفاده می گردد . این کابل ها  دارای یک هادی مرکزی ( مغزی ) از جنس مس می باشند که وظیفه انتقال سیگنال را عهده دار هستند  و بافت مســـی ( شیلد ) که دور مغزی را گرفته واز تداخل روی سیگنال توسط عوامل خارجی جلوگیری می کند. برای اتصال کابل های کواکسیال به تجهیزات مرکزی از کانکتور های نوع F استفاده می گردد  که بسته به نوع کابل و سایز آن انتخاب می گردد . لازم به ذکر است هر چه انتقال به زباله‌دانمسافت انتقال سیگنال طولانی تر باشد ، در واقع کابل بیشتری مصرف گردد و باعث افت سیگنــــــال خواهدشد، که برای جبران این افت و با توجه به نیاز مصرف کننده باید از انواع مناسب تقویت کننده ها استفاده نمود. انتخاب کابل مناسب و با کیفیت بالا می تواند در انتقال سیگنال با کیفیت مطلوب تر موثر واقع شود.

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

چند نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

جام جهانی ۹۷ با آنتن های لالی

جام جهانی ۹۷ با آنتن های لالی الکترونیک

سلام به دوستای گلم الان که نزدیک جام جهانیه همه نیاز به یه آنتن خیلی خوب و قوی داریم برای تلویزیون هامون تا از تماشای فوتبال لذت ببریم. 

آنتن لالی الکترونیک مدل های خیلی زیادی داره که اگه با این شماره 7-02166764955 تماس بگیرید میتونید مشاوره هم ازشون بگیرید .فقط کافیه منطقه ای که هستید و بهشون بگید اونا خودشون راهنماییتون میکنن.

و توی تمام شهر های ایران نمایندگی دارن و میتونید شماره هاشون و ازشون بگیرید یا از طریق سایت PERSIANPISHRANEH.COM به صورت اینترنتی سفارش بدید و یک روزه بهتون تحویل میدن.

 

پرشین پیشرانه