روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

روش کندن کاغذ دیواری از دیوار

چگونه بدون این که به دیوار آسیب برسانیم کاغذ دیواری را از آن جدا کنیم؟ در این مطلب روش کندن کاغذ دیواری از دیوار را به شما آموزش می دهیم. ممکن است طرح کاغذ دیواری خانه برایتان تکراری و آزار دهنده شده باشد، یا این که به خانه ای جدید نقل مکان کرده باشید که از قبل کاغذ دیواری شده، اما سلیقه صاحبان قبلی از نظر شما نفرت انگیز و غیر قابل تحمل باشد. در این مواقع حاضرید هر کاری بکنید تا از شر این کاغذ دیواری هایی که سرتاسر خانه شما را پوشانده اند خلاص شوید. اگر مشکلی برای پرداخت هزینه ندارید می‌توانید این کار را به متخصصین خودش بسپارید، اما ما اینجا به شما توضیح می دهیم که چطور با استفاده از بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار با کمترین زحمتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار چیست؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار به مواد و تجهیزات خاصی نیاز دارد اما حقیت این است که این کار آنقدرها هم پیچیده نیست، فقط  کافی است صبر و حوصله خود را بالا ببرید و اندکی ذوق و سلیقه به خرج دهید.

باید گفت که گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص. شما باید با توجه به جنس کاغذ دیواری و شرایط خانه خود بفهمید که کدام روش برای شما راحت تر است و باعث می‌شود راحت تر بتوانید از شر کاغذ دیواری ها راحت شوید.


این که از کدام روش برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنیم تا حدود زیادی به جنس آن بر می‌گردد. برخی از کاغذ دیواری ها را می‌شود بدون احتیاج به آب یا هر ماده دیگری به راحتی از دیوار جدا کرد در حالی که برای جدا کردن برخی از آن ها باید مقدار زیادی مواد مختلف را امتحان کرد. ضمن این که آسیب دیدن یا ندیدن دیوار بستگی به این دارد که کاغذ دیواری چکونه نصب شده باشد.

به هر حال آسیب رسیدن به دیوار چیزی نیست که تحت کنترل شما باشد و کاملا به این بستگی دارد که پیش از این، نصب کننده کاغذ دیواری چگونه عمل کرده باشد. به عنوان مثال اگر پیمانکار قبلی دیوار را به خوبی بتونه نکشیده باشد، موقع جدا کردن کاغذ دیواری ممکن است به بافت سطحی دیوار آسیب برسد.

گفتنی است استفاده از دستگاه بخار برای کندن کاغذ دیواری کار چندان محبوبی بین استادان این کار نیست، با این حال افراد حرفه ای هم بوده اند که از این روش برای کندن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌کرده اند، آن هم زمانی که دستگاه های بخار با استفاده از سوخت های نفتی کار می‌کرده اند.

نگران نباشید امروزه دستگاه های بخار همگی برقی هستند، اما با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این دستگاه ها استفاده نکنند چرا که تقریبا غیر ممکن است حین کار با آن ها، چند جای دستتان را نسوزانید. ضمن این که استفاده از آن ها برای جدا کردن کاغذ دیواری یک کار بسیار زمان بر است.

در عوض بهترین روش کندن کاغذ دیواری استفاده از محلول های شیمیایی است. این ماده شیمیایی، چسب پشت کاغذ دیواری را در خود حل می‌کند و باعث می‌شود به راحتی بتوانید آن را از دیوار جدا کنید.

لوازم مورد نیاز برای کندن کاغذ دیواری

قبل از شروع به کار، وسایل و ابزار آلات مورد نیازتان را آماده کنید. وسایل و ابزار مورد نیاز شما شامل: ۲ چاقوی بزرگ و کوچک، یک نردبان، غلطک و یک دستگاه برای اسپری کردن (مانند یک پمپ پلاستیکی) با حجم کافی است. علاوه بر این ها، به پلاستیک و پارچه های ضخیم برای پوشاندن فرش و کف اتاق نیاز دارید. کلید و پریزهای برق را به خوبی بپوشانید و سپس آب و محلول را با یکدیگر مخلوط کنید. این محلول شیمیایی را می‌توانید در مغازه ها پیدا کنید.

بار اول، محلول را روی بخش کوچکی از دیوار بپاشید، سپس لبه های کاغذ دیواری را بگیرید و آن را از دیوار بکنید. این کار باید به راحتی انجام شود، سعی کنید قلق کار را به دست بیاورید شاید لازم باشد جهت دیگری را برای جدا کردن کاغذ دیواری در نظر بگیرید، از بالا به پایین، چب به راست یا بالعکس را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک بهتر جواب می‌دهد.

اگر کندن کاغذ دیواری به سادگی امکان پذیر نبود، باز هم از محلول به دیوار اسپری کنید و اجازه دهید مدتی خیس بخورد. ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید. بعد سعی کنید کاغذ را با دستتان بکنید، ممکن است کمی از چسب و کاغذ روی دیوار باقی بماند اما نگران نباشید می‌توانید آن را با یک چاقوی عریض از سطح دیوار جدا کنید.

اگر متوجه شدید که محلول به خوبی به کاغذ دیواری نفوذ نمی کند، می‌توانید از غلطک مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید و با آن کاغذ دیواری را به محلول آغشته کنید. استفاده از غلطک باعث می‌شود مواد به خوبی به چسب پشت کاغذ دیواری نفوذ کنند و کندن آن راحت تر شود. با این وجود در استفاده از غلطت حسابی احتیاط کنید، چرا که حتی افراد خبره هم به سرعت به سراغ این ابزار نمی روند. در هنگام استفاده از غلطک لازم است فشار دستتان کافی و یکنواخت باشد تا به دیوار آسیبی نرسد.

زمانی که کاغذ دیواری را برداشتید، ممکن است آثار و بقایای آن روی دیوار باقی بماند، برای تمیز کردن دیوار، مقدار دیگری از محلول را به سطح دیوار پباشید و چسب و کاغذ باقی مانده را به آرامی با چاقو یا یک پارچه ضخیم پاک کنید سپس دیوار را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و اجازه دهید چند روز بگذرد تا کاملاً خشک شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.