با بوت ساق بلند چه لباسی بپوشیم؟

با بوت ساق بلند چه لباسی بپوشیم؟

 روزمره، مجلسی، پاشنه کوتاه یا بلند، فرقی نمی کند بوت ساق بلند یکی از انعطاف پذیرترین کفش ها با هر نوع استایلی است. باید در کمد لباستان همیشه یک جفت بوت ساق بلند داشته باشید؛ اما در هر صورت مهم ترین نکته آن است که باید بدانید با این نوع کفش چه چیزهایی ببپوشید.

persianpishraneh.com

بوت ساق بلند، انتخاب بانوان شیک پوش

 

منظور ما از بوت ساق بلند بوت هایی است که ساق آن ها تا زانو است، اما بسیاری از نکاتی که در ادامه می آید می توانند برای سبک های دیگر بوت، یعنی آن هایی که چند سانتی متر پایین تر یا بالاتر از زانو قرار می گیرند هم کاربرد داشته باشند.

لازم به ذکر است، در حالی که انواع مختلف بوت با لباس هایی که در لیست زیر می آید هماهنگی دارند، اما سبک های ساده و کلاسیک بوت انعطاف پذیرترین نوع بوت در هماهنگی با انواع لباس ها هستند. بوت هایی که سبک کفش های وِسترن و کابوی ها را دارند شاید با شلوار جین جذب که انتخاب کرده اید هماهنگی دارند. امایک بوت ساق بلند ساده مشکی علاوه بر اینکه با این شلوار جین جذب هماهنگی دارد، با تمام لباس های دیگری هم که در کمد لباسیتان وجود دارد هماهنگ است.

دامن بلند با بوت ساق بلند

یک دامن ماکسی یا هر دامن بلند دیگری که بالای بوت شما را بپوشاند یکی از زیباترین لباس هایی است که که می توانید با بوت ساق بلند خود بپوشید. هرچند اکثر خانم ها بر این تصور هستند که دامن های کلوش و پرچین با بوت ساق بلند هماهنگی خوبی دارد اما علاوه بر آن، دامن های جذب و راسته هم می توانند با بوت ساق بلند ظاهری فوق العاده برایتان ایجاد کنند.

پوشیدن این ترکیب زیبا را بیشتر به دختران قد بلندتر توصیه می کنیم. چرا که دامن های بلند تا زیر زانو، دخترانی که پاهای به نسبت کوتاه تری دارند را کوتاه قد تر نشان می دهند.

برای این نوع استایل، می توانید از بوت های متنوع با پاشنه هایی به هر اندازه و به هر شکلی استفاده کنید، اما برای خانم هایی که نمی توانند کفش پاشنه دار بپوشند (یا می خواهند استایلی روزمره داشته باشند)، بوت های بدون پاشنه واقعا انتخابی عالی هستند چرا که این لباس ها حتی با بوت های بدون پاشنه هم بسیار شیک و فوق العاده را به وجود می آورند.

دامن کوتاه، بوت ساق بلند

 

یکی از راه های مورد علاقه من برای پوشیدن بوت ساق بلند، پوشیدن آن ها با دامن های کوتاه است، چه این  دامن ها خیلی کوتاه باشند، چه دامن هایی که تا سر زانو می رسند.

این ترکیب زیبا هم برای دختران قد

برای افزودن کمی انرژی و گرما به این استایل بهتر است از جوراب های طرحدار، جوراب های زنانه بلند و یا جوراب شلواری تیره رنگ استفاده کنید. اما اگر مشکلی با سرما ندارید می توانید این دامن ها را با بوت ساق بلند بدون جوراب و جوراب شلواری هم بپوشید.

شلوار جین جذب و بوت ساق بلند

شلوارهای جین جذب تنها شلوارهایی هستند که  می توان آن ها را درون بوت قرار داد، اما اگر شما عاشق شلوارهای جین راسته هستید باید قبول کنید که قرار دادن این شلوار ها در بوت ساق بلند کار بسیار سختی است و کمتر ممکن است نتیجه دلخواه را برای شما داشته باشد.

این موضوع درمورد  دیگر شلوارهایی هم که درون بوت قرار نمی گیرند صادق است. پس بهترین شلوار برای پوشیدن با بوت ساق بلند شلوارهای جینِ جذب است.

پیراهن، یک گزینه متفاوت

 

 

پوشیدن بوت ها با دامن ها امری معمول است، اما به دلایلی بسیاری از خانم ها از پوشیدن بوت ساق بلند به همراه پیراهن سر باز می زنند؛ اما بهتر است این ترکیب را امتحان کنید زیرا ظاهری فوق العاده شیک و متفاوت به شما می دهد. البته که درباره پیراهن های پف دار و پر از تزئینات صحبت نمی کنم بلکه منظورم پیراهن های کاملا رسمی و معمولی است که به طور روزمره مورد استفاده قرا می دهید.

دوباره لازم است بگویم که این استایل با بوت های بلند، رسمی و ساده بهترین هماهنگی را دارد و لازم نیست بوت شما حتماً بسیار شیک و یا خیلی پر زرق و برق باشد.

در اینجا هم اشاره ای به ناهنجاری مد بوت ساق بلند و نباید های آن می کنیم.

شلوارهای بگی یا پیلی دار: هرچند این شلوارها به تنهایی بسیار جذاب به نظر می رسند ولی پوشیدن آن ها با بوت های بلند و قرار دادن پایین شلوار درون بوت باعث می شود پایین شلوار مانند یک بادکنک باد کند و این موضوع می تواند اعتماد به نفس هر خانمی را تحت تأثیر قرار بدهد. به همین دلیل هم سعی کنید هرگز شلوارهای پاچه گشاد را با بوت ساق بلند نپوشید.

شلوارک: حتماً شما هم دیده اید که ستارگان سینما و اشخاص معروف بوت ساق بلند را به همراه شلوارک می پوشند، اما پوشیدن شلوارک با بوت بلند برای دیگران این تصور را به وجود می آورد که شما سعی در تقلید از ستارگان دارید وگرنه از نظر همه افراد این ترکیب اصلاً زیبا و منحصر به فرد نیست.

شلوار های دم پا گشاد: شاید با نیم بوت های پاشنه بلند ظاهر متفاوتی از این ترکیب به دست بیاورید. اما اگر عاشق این شلوار ها هستید دیگر نیازی به هدر دادن بوت بلند زنانه ندارید.

اندازه دامن: همان طور که گفته شد، عدم رعایت اندازۀ صحیح دامن می تواند ظاهر شیک شما را به یک «ناهنجاری مد» تبدیل کند.

بوت های بلند انتخاب بسیاری از خانم ها برای فصول سرد سال است. اما اینکه بتوانید با این مدل کفش استایل های زیبا و خاص خلق کنید مستلزم رعایت نکاتی است که ذکر کردیم. امیدواریم این زمستان بتوانید بهترین و شیک ترین استایل را با بوت ساق بلند خود ایجاد کنید.

persianpishraneh.com

رنگین‌ترین شهرها در سرتاسر دنیا

رنگین‌ترین شهرها در سرتاسر دنیا

persianpishraneh.com

تصور کنید که در یکی از این ده شهر زیبا، متفاوت و خوش‌رنگ زندگی می‌کنید؛ شهرهایی که پشت هر کوی و گذرش، در هر گوشه و کنارش با انبوهی از رنگ‌های درخشان و زیبا روبرو می‌شوید. رنگِ یک معماری شهری و خلاقیت مردمان آن شهر می‌تواند زندگی ملال‌آور، روزمره و صرفا کاری را به چیزی چون یک زندگی با طراوت با جذابیت‌های بسیار تبدیل کند. در این فهرست رنگین‌ترین شهرها در دنیای امروز را معرفی می‌کنیم. نگاهی بهشان بیندازید و اگر به نظرتان باید شهر دیگری هم به این فهرست افزود شود به ما هم خبر بدهید.

 

۱۰ـ شهر Cinque Terre، در ایتالیا

این شهر شامل تعدادی شهرک و روستا است که همگی‌شان از لحاظ ارتفاع از سطح آب‌های مدیترانه بالاتر هستند. این روستاهای توریستی بر فراز کوهستان‌هایی واقع شده‌اند که مناظر و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. و مهمتر اینکه، این روستاها سرشار از رنگ‌های شاد، روشن، گوناگون و خارق‌العاده‌اند. ضمن قدم‌زدن در این نواحی که جزو رنگین‌ترین شهرها در ایتالیا به شمار می‌آیند انگار که در بطنِ رویاهای یک هنرمند خلاق راهپیمایی می‌کنید.

۹ـ ساحل برایتون [Brighton Beach] در ملبورن استرالیا

 

این ساحل ممتد شنی بسیار امن است و به شما امکان شنا در آب‌هایی تمیز و گرم را می‌دهد. این منطقه شامل چند ناحیه ساحلی زیباست که به خاطر رنگ‌آمیزی‌های تند و گرمش جذاب‌تر هم شده و جزو رنگین‌ترین شهرها در استرالیا به شمار می‌آید و از نگاه توریست‌ها حتی با مناظر آسمان‌خراش‌های ملبورن هم قابل رقابت است.

۸ـ جزیره بهشت [Paradise Island]، باهاما

پایتخت باهاما یک شهر غنی از زیبایی، تاریخ و شخصیت است. این ناحیه جزو رنگین‌ترین شهرهای باهاما و دنیاست که در سال ۱۶۵۶ میلادی یعنی حدود ۴ قرن پیش کشف شده و در طول این سالیان دراز شاهد دوره‌های مختلفی بوده از جمله دوران استعمار، استیلای دزدان دریایی، تجارت‌های قاچاقچیان و امروزه توریسم جای همه آنها را گرفته است. این شهر مرکز فرهنگ و رنگ در بین جزایر اطراف به حساب می‌آید.

۷ـ شهر Gamla Stan، در نزدیکی استکهلم سوئد از رنگین‌ترین شهرها

 

از لحاظ تاریخی، این شهرک قدیمی در واقع همان استکهلم تاریخی و اصلی است. این شهرک در حدود سال ۱۳۰۰ میلادی بنا شده و امروزه حدود ۳۰۰۰ نفر در این شهر قدیمی زندگی می‌کنند. اغلب ساختمان‌های این ناحیه متعلق به قرون ۱۷و ۱۸ هستند. این شهر هم جزو رنگین‌ترین شهرها در تمام سوئد به حساب می‌آید.

۶ـ شهر Barranco در نزدیکی لیما در پرو

این شهر با ساختمان‌های رنگی و عمارت‌های شکوهنمدی که از دوران استعمار بازمانده‌اند و با مه ساحلی دلپذیرش جذابیت‌های بسیاری برای توریستها دارد و به عنوان یکی از رنگین‌ترین شهرها در کشور پرو، می‌تواند روزهای خوشی را در لیما برای هر گردشگر رقم بزند.

۵ـ کیپ‌تاون [Cape Town]، آفریقای جنوبی

ساختمان‌های بائو کاپ در این شهر رنگارنگ و زیبا هستند. رنگ‌هایی صمیمی و روشن که از خیابانی به خیابان دیگر تنوع رنگی متفاوتی دارند و رنگ‌های‌شان فرق می‌کند. اینجاست که طیف‌های مختلفی از صورتی‌ها، نارنجی‌ها، زردها و آبی‌ها در هم می‌آمیزند تا چشم‌های ما را تسخیر و مسحور کنند. این شهر معروف آفریقایی جزو رنگین‌ترین شهرها در دنیاست و قطعا ارزش اینرا دارد که جزو فهرست ما قرار بگیرد.

persianpishraneh.com

روز جهانی ویولن : روز پیچیده ترین ساز جهان

روز جهانی ویولن : روز پیچیده ترین ساز جهان

 همه می دانیم که ویولن با اختلاف وحشتناکی، مشهور ترین و پرطرفدارترین ساز در میان ساز های زهی در سراسر جهان است. بنابراین اختصاص داشتن یک روز در ۳۶۵ روز سال به این ساز پرطرفدار و البته پیچیده، به هیچ وجه تعجب بر انگیز نیست. از طرفی اگر از این هم بگذریم، تصور دنیای موسیقی بدون حضور و وجود ویولن تا به امروز غیر ممکن است. اثر های بی نظیری تا به حال به کمک این ساز فوق العاده تهیه شده اند. مخصوصاً وقتی که باز شدن پای این ساز به موسیقی اکثر فرهنگ ها و ملل را می بینیم، اهمیت وجود این ساز زهی خارق العاده را بیشتر درک می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا ویولن ساز مهمی است؟

 

 

روز ۱۳ دسامبر مختص به روز ویولن است. این روز در تقویم خورشیدی با تاریخ ۲۲ دسامبر مقارن شده است. اختصاص داشتن یک روز در سال به این ابزار موسیقی مورد عجیبی نیست. ویولن علاوه بر اینکه سخت ترین و پیچیده ترین ابزار موسیقی دنیاست پرکاربردترین ساز نیز هست. به این معنا که ویولن یک ساز همه فن حریف و چند کاربردی است. علاوه بر همه این موارد، امروزه ویولونیست های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که کار خود را به خوبی بلدند. گروه های موسیقی بی نظیری در حال فعالیت با این ساز هستند و ویولن اکنون بهترین گروه های نوازندگی را به وجود آورده است. به همه این دلایل روزی برای این ساز زهی در نظر گرفته شده است.

تاریخچه روز ویولن

البته اینکه تاریخچه به وجود آمدن روز ویولن از کدام کشور و کدام فرهنگ برخاسته است مشخص نیست.ویولن یک ساز قرون وسطایی است که اصالت و پختگی آن به قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی باز می گردد. نام اصلی این ساز در واقع در ابتدا فیدل fiddle بوده است و لفظ ویولن از لغت ویتولا vitula برگرفته شده است. ویتولا در زبان لاتین قرون وسطایی به معنای ساز زهی (ساز تاری) بوده است. اما امروزه این ساز یک ساز مختص به یک فرهنگ و یا یک سبک موسیقی به خصوص نیست و راه خود را به سبک های مختلفی همچون موسیقی کلاسیک، پاپ و بسیاری از سبک های دیگر موسیقی پیدا کرده است و در فرهنگ ها و ملل مختلف از این ساز به وفور استفاده می شود. ویولن در ابتدا ساز پرحاشیه ای نبود و ورودی آرام و متین به دنیای موسیقی داشت، اما در قرن اخیر از آن به شدت استقبال شد و اکنون ویولن به یکی از محبوب ترین ساز ها چه در میان نوازندگان و چه در میان شنوندگان تبدیل شده است.

روز ویولن را چطور جشن بگیریم؟

 

 

در بسیاری از کشور های جهان در این روز کنسرت های زیادی با حضور ویژه این ساز برگزار می شود و برنامه های ویژه ای برای این روز و این ساز بی نظیر در نظر گرفته می شود.

در این روز کارهای زیادی می توانید انجام دهید. این روز را به دوست خود که در ویولن مهارت دارد تبریک بگویید یا هدیه ای برای او تهیه کنید. اگر ویولنی در خانه دارید که یک گوشه افتاده و در حال خاک خوردن است بهتر است یا دوباره شروع کنید و آموزش ببینید یا آن را به کسی هدیه دهید که علاقه زیادی به این ساز دارد، اما برای یادگیری آن نیاز به یکی از آن ها دارد. اگر در حال یادگیری ویولن هستید نیز، یک هدیه برای استاد شما می تواند عالی و غافلگیرکننده باشد. راستی ویولن یک خانواده هم دارد که نام اعضای این خانواده شامل ویولا viola و ویولن سل violoncello می باشد. می توانید در گوگل جستجو کنید و چند ویدیو در مورد هم خانواده های این ساز ببینید و لذت ببرید.


۱۰ مورد از زیباترین شهرهای دنیا

۱۰ مورد از زیباترین شهرهای دنیا

از نظر شما ویژگی های زیباترین شهرهای دنیا چیزهایی می تواند باشد؟ آیا هنر، معماری، کوه ها و سواحل می توانند از خصیصه های یک شهر زیبا به شمار آیند؟ بعضی از شهرها به خاطر طبیعت زیبایشان مشهور هستند، بعضی دیگر به خاطر معماری چشم گیرشان و بعضی دیگر از شهرها هر دوی این خصیصه ها را دارند. بستگی دارد که تعریف ما از زیبایی چه باشد. در اینجا فهرست ده مورد از زیباترین شهرهای دنیا را با هم بررسی می کنیم.

persianpishraneh.com

شهر زیبای سیدنی بیش از ۱۰۰ ساحل زیبا دارد.

خانه اپرای سیدنی، یکی از اعجاب انگیزترین معماری ها در جهان است، این مکان جزء میراث جهانی به شمار می آید و سالانه بیش از ۱۵۰۰ پرفورمنس و موسیقی زنده در آن اجرا می شود.

سیدنی با بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی و ساختمان هایی با معماری شمایلی، دارای بنادری است که در سرتاسر جهان از زیباترین بنادر به شمار می روند.

یکی از باشکوه ترین جشن های آغاز سال نو در سیدنی برگزار می شود. آتش بازی که در این جشن به پا می شود یکی از زیباترین نمایش های آغاز سال نو است.

از یک طرف شهر سیدنی دارای معماری های مدرن و باشکوه مانند خانه ی اپرای سیدنی است و از طرف دیگر دارای طبیعت سحرآمیزی است با کوه های چشمگیر، سواحل پر زرق و برق، باغ های تماشایی و پارک های ملی، که زیبایی این شهر را دو چندان می کنند و باعث می شوند که این شهر در فهرست زیباترین شهرهای دنیا قرار گیرد.

۹- نیویورک، آمریکا

نیویورک مرکز تجاری آمریکا است، این شهر دارای شکوهمندترین آسمان خراش هاست که قرار گرفتن در کنار آنها مطمئناً شما را به وجد خواهد آورد. حدود ۲۳۷ آسمان خراش در نیویورک وجود دارد.

مجسمه ی آزادی که در جزیره ی آزادی در نیویورک قرار دارد یکی از مشهورترین نشان ها در جهان است. این مجسمه در سرتاسر جهان به عنوان سمبل آزادی شناخته می شود.

سنترال پارک که در نیویورک واقع شده یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های شهری در سرتاسر جهان است. وسعت این پارک ۳٫۵ کیلومتر مربع است. سنترال پارک از پر بازدیدترین پارک ها در آمریکا است که سالانه مردم زیادی در آن گشت و گذار می کنند.

بیشتر از ۴۲۰ سالن نمایش در نیویورک وجود دارد، این تعداد سالن نمایش را در هیچ جای دیگر نخواهید دید.

شما می توانید در نیویورک شاهد بهترین موزه ها باشید، موزه هایی مثل موزه ی هنر متروپلیتن، موزه ی آمریکایی تاریخ طبیعی، مجموعه ی فریک و موزه ی گوگنهایم.

البته که الان سخت میشه به آمریکا سفر کرد ولی اگر خدا قسمت کرد، حتماً از مکان هایی که گفتیم بازدید کنید و عکسهایی از آنجا برای ما ارسال کنید. این خصیصه هایی که با هم در این قسمت درباره ی نیویورک فهرست کردیم، نیویورک را در فهرست زیباترین شهرهای دنیا قرار می دهد.

معروف است که در سنگاپور یکی از گرانترین کازینوها وجود دارد. نام این کازینو، مارینا بی سندز است. پولی که در این محل نگهداری می شود ۵٫۵ بیلیون دلار است. این ساختمان علاوه بر کازینو دارای رستوران، تئاتر و مکان هایی برای برگزاری نمایشگاه می باشد. مساحت مکانی که در آن بازی می کنند ۱۵۰۰۰ متر مربع است.

استخر بسیار وسیعی در طبقه ی پنجاه و هفتم مارینا بی سندز قرار دارد، که یکی از وسیع ترین و بزرگترین استخرها در سرتاسر جهان است. هر چقدر در آن شنا کنید تمام نمی شود.

سنگاپور یکی از تمیزترین شهرها در سرتاسر جهان است (هوای تمیز آرزوست)

سنگاپور پر از فضاهای سبز است که در سرتاسر شهر قرار گرفته اند. باغ هایی که در کنار خلیج در مرکز شهر سنگاپور قرار دارد یکی از زیباترین نمونه های این فضای سبز می باشد. وسعت این باغ ۱۰۱ هکتار است و بیش از یک میلیون گیاه در آن کاشته شده است. از معروف ترین پارک هایی که در سنگاپور قرار دارد، پارک گیاه شناسی سنگاپور، پارک کرانه ی شرقی، و پارک مک ریچی از دیگر پارک های معروف در سنگاپور می باشند. پارک ها و استخر بی پایان شاید خصیصه های خوبی برای قرار دادن این شهر در فهرست زیباترین شهرهای دنیا باشد اما آیا داشتن بزرگترین کازینو در سرتاسر جهان هم می تواند معیار خوبی برای انتخاب این شهر باشد ؟؟؟؟ به نظر شما چطور؟ البته به نظر من داشتن هوای تمیز مهمترین معیار برای انتخاب یک شهر زیبا است. حتماً با من موافقید.

۷- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

این شهر جذاب و شگفت انگیز در جنوبی ترین قسمت قاره ی آفریقا قرار دارد. دماغه ی امید و دماغه ی آگولس در جنوبی ترین قسمت این شهر قرار دارند. دماغه ی امید یکی از مشهورترین قسمت های کوه تیبل در آفریقای جنوبی است که از آنجا می توانید شاهد چشم انداز زیبا و بی نظیری از ساحل باشید. دماغه ی آگولس در نوک قاره ی آفریقای جنوبی قرار دارد. به اصطلاح زیر پونز نقشه.

اسکله هایی که در اقیانوس اطلس واقع شده اند دارای مغازه ها، رستوران ها، گالری های هنری بسیار زیبایی هستند. می توانید ساعت ها در آنجا پرسه بزنید و از چشم انداز زیبای اقیانوس و کوه تیبل لذت ببرید.

بالای کوه تیبل دارای فضای صافی است که بر کل کیب تاون مشرف است، این مکان برای کسانی که اهل پیاده روی و کوه نوردی هستند همچون بهشت است. این کوه زیبا و شگفت انگیز ۱۰۸۴ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به بالای این کوه می توانید از تله کابین استفاده کنید.

بو – کاپ که در مرکز کیپ تاون قرار دارد یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین شهرها در سرتاسر جهان است. خانه های رنگارنگی که در کیپ تاون وجود دارند، از سبک های معماری گرجستانی و هلندی بهره برده اند. خیابان های سرشار از رنگ این مکان بهترین محل برای عکاسی است. و عکاسان بسیاری برای عکاسی به آنجا می روند. اگر به آنجا سفر کردید سلفی بگیرید و برای ما ارسال کنید.

۶- ریودوژانیرو، برزیل

کارناوال های شادی که در شهر ریودوژانیرو برگزار می شوند از باشکوه ترین و بزرگ ترین کارناوال ها در سرتاسر جهان هستند. بزرگترین فستیوال در این شهر ۴۰ روز قبل از عید پاک آغاز می شود و ۵ شب و روز طول می کشد. سالانه دو میلیون بیننده از سرتاسر جهان برای شرکت در این جشن به ایت شهر رویایی سفر می کنند. سالانه بیش از ۲۰۰ مدرسه ی رقص سامبا (رقص محلی برزیل) در این فستیوال ها خود نمایی می کنند و همگی با هم می رقصند.

ساحل سفید شنی و آب فیروزه ای ساحل کاپاکابانا در ریودوژانیرو از زیباترین و رویایی ترین سواحل در سرتاسر جهان است.

تیجوکا باغِ شهری است که در ریودوژانیرو واقع شده و وسعت آن ۱۲٫۴ مترمربع می باشد. این باغِ شهری از بزرگترین باغ هایی است که در شهر قرار گرفته و وجود آن باعث می شود که از زندگی هزاران حیوان و گیاه محفاظت شود. کسانی که به پیاده روی علاقه مند هستند می توانند ساعت ها در این باغ به پیاده روی بپردازند و از گونه های حیوانی و گیاهی که در این پارک وجود دارند دیدن کنند. به نظر شما چرا اینقدر برزیلی ها خوشحال هستند ؟ J

۷- استانبول، ترکیه

استانبول تنها شهری است که در دو قاره قرار دارد. قسمتی از آن در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیا قرار گرفته.

استانبول شهری است که پر از معماری های شگفت انگیز است. سبک معماری قسمت آسیایی استانبول با قسمت اروپایی استانبول متفاوت است. ایاصوفیه یکی از معروف ترین بناها در استانبول است. ایاصوفیه در گذشته کلیسای بیزانس بود و اکنون به موزه تبدیل شذه. در قرن ۴ این کلیسا ساخته شد. دیگر بناهای معروف و شاهکار استامبول، قصر توپ کاپی، مسجد امپراطوری سلطان احمد، برج گالاتا و برج افسس می باشد.

استانبول شهری است که از آنجا می توانید شاهد زیباترین طلوع آفتاب باشید.

در فصل بهار حدود ۲۰ میلیون لاله در استانبول جوانه می زنند.

استانبول بیش از ۴۰۰۰ مغازه دارد. بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازر سرپوشیده در سرتاسر جهان است.

استانبول جزء شهرهایی است که معماری متنوع آن، باعث شده که این شهر در فهرست زیباترین شهرها در سرتاسر جهان قرار بگیرد.

۴- فلورانس، ایتالیا

بدون شک همه ی هنرمندان از پرسه زدن در فلورانس لذت خواهند برد، این شهر پر از آثار هنری است. بیش از یک سوم گنجینه های هنری جهان را می توانید در فلورانس ببینید. این آثار گرانبها در سرتاسر گالری های شهر و بیشتر از همه در گالری اوفیزی قرار گرفته اند. با توجه به اینکه این گالری یکی از پر بازدیدترین گالری ها در فلورانس نیز می باشد. آثاری که در این گالری قرار دارند مربوط به دوران رنسانی ایتالیا می باشند، آثاری از میکل آنجلو، رافائل، سیمونه و لیپو ممی و جیوتو را می توانید در این گالری ببینید.

گالری و آکادمی دی فیرنزی در فلورانس یک از زیباترین شاهکارهای معماری است که مجسمه داوود میکل آنجلو در آن قرار دارد.

فلورانس اولین شهر در اروپا است که زمین هایش سنگ فرش است.

کاتدرال فلورانس یکی از جاذبه های گردشگری به شمار می رود که سالانه مردم بسیاری برای دیدن این بنای شکوهمند به آنجا می روند. این کاتدرال بین سال های ۱۲۹۶ و ۱۴۳۶ به دست معمار ایتالیایی فیلیپو برونلچی ساخته شد. گنبد این کاتدرال از بزرگترین گنبدهایی است که به دست بشر ساخته شده.

باز هم در فلورانس شاهد معماری های زیبا هستیم و همین خصیصه باعث می شود که شهر فلورانس در فهرست زیباترین شهرهای دنیا قرار گیرد.

 

۳- بوداپست، مجارستان مقاوم سوم زیباترین شهرهای دنیا

اگز می خواهید از زیبایی های معمارانه لذت ببرید بوداپست بهترین مکان است. نمونه ی اعلای آن قصر بودا استریال است که در قرن ۱۸ در قسمت جنوبی منطقه ی واقع شده. سبک معماری این بنا باروک، مدرن است.

موزه ی هنرهای معاصر بوداپست شامل ۱۰۰۰۰۰ اثر هنری اورجینال می باشد.

پارلمان مجارستان در بوداپست قرار دارد و از نظر وسعت در میان ساختمان های پارلمانی در رتبه ی سوم قرار دارد. ۲۶۸ متر طول و ۱۲۳ متر عرض این ساختمان است. سبک معماری کع در این بنا به کار رفته سبگ نئو گوتیک است.

بزرگترین کنیسه در بوداپست قرار دارد که از بزرگ ترین کنیسه ها در سرتاسر اروپا است. ۷۵ متر طول و ۲۷ متر عرض این کنیسه می باشد و سبک معماری به کار رفته در این بنا، آفریقایی، بیزانسی و معماری رمانیک می باشد. همین تنوع سبک دلیلی است برای اینکه این شهر را در فهرست زیباترین شهرها در سرتاسر جهان قرار دهیم.

۲- پاریس، فرانسه

برج ایفل یکی از مشهورترین نشان ها در سرتاسر جهان است. نام این برج از نام مهندس آن گوستاو ایفل گرفته شده. این بنای یادبود شگفت انگیز ۳۰۰ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به بالای این برج می توانید از آسانسور، بالابر و پله استفاده کنید. از بالای این برج می توانید از چشم انداز زیبای شهر پاریس لذت ببرید.

– موزه ی لوور در پاریس قرار دارد که یکی از وسیع ترین و عظیم ترین موزه ها در سرتاسر جهان است. این موزه ۳۸۰۰۰ اثر از قرن ۶ قبل از میلاد  تا قرن ۲۱ را در خود جای داده. مهمترین و گزان ترین اثری مه در این موزه قرار دارد نقاشی مونالیزا اثر داوینچی است.

– برای کسانی که عاشق غذا و خرید کردن هستند، پاریس بهترین و زیباترین شهری است که می توانند از بودن در آن لذت ببرند. پاریس شهر عاشقان و از زیباترین شهرهای دنیا به شکار می رود.

۱- ونیز، ایتالیا رتبه اول زیباترین شهرهای دنیا

در بین ۱۱۸ جزیره ی کوچکی که به وسیله ی پل به هم متصل می شوند، ونیز یکی از رمانتیک ترین و زیباترین شهرها در سرتاسر جهان است. هیچ جاده ای در ونیز وجود ندارد و همین امر است که این شهر را از باقی شهرها جدا می کند. برای اینکه در این شهر گردش کنید باید از اتوبوس های دریایی و گاندولا (قایق های سنتی در ونیز) استفاده کنید.

برای اینکه از زیبایی های ونیز لدت ببرید بهتر است با گاندولا در کانال اصلی ونیز چرخی بزنید. کانال اصلی ونیز S شکل است و ۳٫۸ کیلومتر طول آن است که در سرتاسر شهر ونیز قرار دارد. و بیش از ۱۷۰ ساختمان قدیمی در حاشیه ی این کانال اصلی قرار دارد.

علاوه بر راه آب ها و گاندولاهای ونیز، سبک معماری ونیز یکی دیگر از دلایلی است که این شهر را به شهری منحصر به فرد تبدیل کرده. سبک معماری گوتیک ونیزی که مربوط به قرن ۱۴ می باشد در این شهر به کرات دیده می شود. قصر دج یکی از بهترین نمونه های این سبک معماری می باشد.

ونیز بیش از ۱۳۹ کلیسا دارد که زیباترین این کلیساها، کلیسای مارک باسیلیکا می باشد. سبک معماری گوتیک و بیزانسی دو سبک معمارانه ای است که در ساخت این کلیسا استفاده شده. ۸۵۰۰۰ قطعه موزاییک و ۵۰۰ ستون در ساخت این کلیسا به کار رفته. در فهرست ما از زیباترین شهرهای دنیا در رتبه اول قرار دارد.

persianpishraneh.com

۱۳ ماده غذایی که در این «هوای آلوده» شما را زنده نگه می دارند

۱۳ ماده غذایی که در این «هوای آلوده» شما را زنده نگه می دارند

به فصل آلودگی هوا رسیده ایم و کمتر کسی است که هراس این روزهای دشوار و هوای آلوده را در دل نداشته باشد. تهران به عنوان پایتخت ایران جزو یکی از آلوده ترین شهرهای ایران بشمار می رود

به گزارش دیلی رکوردز و به نقل از بامیلو در میان آلوده ترین شهرهای جهان اسم ۴ شهر ایران به چشم می خورد که خبری از تهران نیست. اهواز و کرمانشاه رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. سنندج و یاسوج نیز در رتبه های هفتم و نهم این رتبه بندی قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که گرد و غبار عامل اصلی آلودگی در این شهرها است. پیشاور پاکستان در رتبه ی سوم این لیست جای می گیرد. اما اگر می خواهید بدانید در این هوای آلوده که ترکیبی از گرد و غبار، دود ماشین ها و کارخانه ها زندگی ما را احاطه کرده است، چه چیزی بخوریم؛

persianpishraneh.com

آلودگی هوا بحرانی که به نظر راه حل ندارد

در چند دهه ی اخیر آلودگی هوا به بحرانی برای کشور تبدیل شده است. با نزدیک شدن پاییز گرد و غبار استان های غربی را در می نوردد و زمستان نیز به کابوسی برای کلان شهرهای ایران تبدیل شده است. هر ساله این مسأله به سرخط خبرهای کشور تبدیل می شود و ظاهراً تنها راهکار مسئولین دعا کردن و ارتباط دادن بلایای طبیعی به امور ماورائی و گناهان مردم است. برای اطلاعات کامل تر در این زمینه، مطلب «هر آنچه که باید در مورد آلودگی هوا بدانیم» را هم بخوانید

این مسأله قابل انکار نیست که بیماری های تنفسی یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور بشمار می رودو نیازمند برنامه ریزی دقیق و مبارزه ای سازمان یافته است. مبارزه ای که عزم تمام دستگاه های قانون گذار و اجرایی کشور را می طلبد. اما بهتر است در این وضعیت که سلامت شهروندان به اولویت های ثانویه و دست چندمی مسئولین تبدیل شده است خود ما دست به کار شویم و بهترین خوراکی ها و غذاهای ممکن را برای مبارزه با آلودگی هوا بهتر بشناسیم.

اما در این هوای آلوده چه بخوریم؟ 

۱- کلم بروکلی دشمن شماره یک هوای آلوده

آلودگی هوا یا هوای پاک، زمستان و تابستان، همواره سعی کنید بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این سبزی خوش رنگ جدای از کمک به کاهش وزن و آنتی اکسیدان بالا برای مبارزه با سرطان، هنگام آلودگی هوا نیز مهمترین خوراکی بشمار می رود. این یافته ها طی تحقیقاتی در دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins University) ایالات متحده به اثبات رسیده است.

۲- لیمو و آمله

ویتامین C یکی از قدرتمندترین آنتی اکسیدان ها برای بدن است. ویتامین C جدای از مبارزه با رادیکال های آزاد در بازسازی ویتامین E نیز مفید واقع می شود. لیمو و آمله (میوه ای شبیه به لیمو با خاستگاه اصلی هندوستان) منابعی غنی از ویتامین C هستند. یک عدد از این میوه ها بیش از ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تأمین می کنند. حدأقل روزی یک لیمو میل کنید.

۳- سبزیجات برگ سبز

 

سبزیجات برگ سبز جدای از خواص بیشماری که برای سلامتی دارند برای روزهای آلودگی هوا نیز ایده آل هستند.اسفناج، برگ تربچه، شنبلیله و گشنیز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همه ی این سبزی ها غنی از بتاکاروتن، دارای درصد آنتی اکسیدان بالا و ضد التهاب هستند. شستشوی کامل سبزیجات را نیز فراموش نکنید. با وجود آلودگی هوا سطح سبزیجات نیز آغشته به آلودگی است.

۴- آجیل

آجیل ها بخصوص بادام و گردو غنی از اسید چرب امگا۳ هستند. این اسید چرب به احیای بافت های بدن و جوان سازی پوست کمک می کند.

پس اگر مقداری از آجیل شب یلدا باقی مانده، امانش ندهید. و.

۵- برگ کلم کالی

کلم کالی یکی از مفیدترین گونه های سبزیجات است. هر ۱۰۰ گرم کلم کالی خام دارای ۴۹ کالری بوده و غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، اسید فولیک و منگنز است. کالی همچنین دارای مواد معدنی آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. بخش عمده ی خواص کلم کالی هنگام پخت از بین می رود لذا بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید.

۶- دانه های شنبلیله و خردل

دانه های شنبلیله و خردل نیز غنی از اسید چرب امگا۳ هستند و برای سلامتی بسیار مفیدند. دانه ی خردل را به عنوان چاشنی در بسیاری غذاها می توان استفاده کرد و قبل از صبحانه نیز برای سم زدایی مصرف می شود.

۷- ریحان و نعنا

ریحان و نعنا در بیشتر عطاری ها به عنوان گیاه دارویی وجود دارد. از این دو برای درمان سرماخوردگی، سرفه و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. برای مقابله با آلودگی هوا هر روز صبح ۴ الی ۶ برگ از این دو گیاه خوش عطر را به چای خود اضافه کنید.

۸- زنجبیل

دمنوش زنجبیل برای روزهای سرد زمستان فوق العاده است. یک فنجای دمنوش زنجبیل برای مقابله با سرماخوردگی و سرفه حرف اول را می زند. همچنین برای مقابله با هوای آلوده نیز بسیار مفید است. یک فنجان چای زنجبیل همراه با یک قاشق عسل، نوشیدنی ایده آل برای سم زدایی و مقابله با آلودگی هوا است.

۹- زردچوبه

هنگامی که صحبت از خاصیت التیام بخشی به میان می آید زردچوبه حرف اول را می زند. غیرممکن است که در آشپزخانه زردچوبه پیدا نشود. به عنوان ادویه نیز تقریباً در بیشتر غذاها استفاده می شود. آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه ریه ها را از مواد سمی محافظت می کند. مخلوطی از زردچوبه، عسل و کره برای مقابله با آلودگی هوا بسیار مفید است.

۱۰- گوجه فرنگی

برای مقابله با هوای آلوده بهتر است گوجه فرنگی را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گوجه فرنگی شامل آنتی اکسیدان لیکوپن (Lycopene) است که برای بیماری های تنفسی بسیار مفید است. گوجه فرنگی تازه را در انواع غذاها مثل سوپ مصرف کنید. همچنین داخل سالاد یا در کنار سبزیجات روی سفره می توان گوجه فرنگی را مصرف کرد.

۱۱- تخم کتان

تخم کتان دارای مقادیر بالایی فیتواستروژن (phytoestrogens) و اسید چرب امگا ۳ است. فیتواستروژن خواص آنتی اکسیدانی دارد که در کاهش آثار بیماری آسم و دیگر واکنش های آلرژیک بدن مفید واقع می شود.

۱۲- آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است که در مقابله با آلودگی هوا مفید است. آووکادو به شیوه های گوناگونی مصرف می شود و به راحتی می توان آن را در رژیم غذایی گنجاند. همانطور که قبلاً اشاره شد همه ی میوه ها و سبزیجات را قبل از مصرف کاملاً شستشو دهید تا از اثرات هوای آلوده پاکسازی شوند.

۱۳- روغن زیتون

آلفا-توکوفرول (Alpha-tocopherol) یک نوع ویتامین E است که در روغن زیتون یافت می شود. این ترکیب شیمیایی عملکرد ریه ها را بهبود می بخشد و در هوای آلوده به کمک آنها می آید. همچنین اسید چرب موجود در روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی است. بهترین شیوه ی مصرف روغن زیتون افزودن آن به سالاد است. گرم کردن روغن زیتون باعث از بین رفتن برخی خواص آن می شود. برای مقابله با آلودگی هوا سعی کنید روغن زیتون را به صورت خام مصرف کنید.

سخن پایانی

در نهایت تا جای ممکن سعی کنید از خروج غیرضروری از خانه اجتناب کنید. در صورتی هم که از خانه خارج شدید برای کاهش اثرات هوای آلوده از ماسک های فیلتردار استفاده کنید. در صورت توان مالی می توانیددستگاه های تسویه ی هوا نیز تهیه نمایید. تا جای ممکن در خانه گل و گیاه بکارید و هر جا که توانستید درختی بکارید تا دست در دست یکدیگر به مبارزه با این معضل بزرگ برویم.

persianpishraneh.com